Jag fick veta att jag troligen hade myomer tidigt i min graviditet. Jag blödde en del och flera läkare undersökte mig. Det var inte fastställt, men man trodde att det fanns myomer. De sade att myomet låg nära öppningen men att den troligtvis skulle flytta sig högre upp och då inte utgöra ett problem. Det går alltså inte att säga om man måste bli snittad i början av graviditeten. Vid snittet -som gjordes för att Sixten låg i säte- sade läkaren att hon skulle ta bort myomen om de låg så till att det inte skulle bli för stora blödningar osv. Men när jag väl var öppnad så HADE jag inga myomer, det såg hur bra som helst ut där inne!! ;) Jag antar att det i ditt fall kanske måste bli ett större snitt än vanligt för att de annars inte får ut barnet, eller?
Hur långt har du kommit i graviditeten? Om jag var dig skulle jag ställa väldigt många frågor och kräva svar...var inte rädd för att vara omständig eller jobbig, säg som det är, att du är orolig och att du behöver få lugn. Om det är så att de inte kan säga hur det kommer bli för att det är för tidigt får du se tiden an en smula, och återkomma med nya frågor senare. Be om extra ultraljud för att hålla koll på hur myomet ligger!
Lycka till!
Amazonsvea