• cartman

Gravid med blastocyst - missfall??

Har precis testat positivt efter vårt 2a IVF försök.
    Fick denna gången tillbaks en "perfekt" blastocyst (enligt läkarna..).
    Hade tyvärr ma i januari då jag blev gravid på 1a IVF försöket oxå (fick då tillbaks ett fint 4-celligt), och nu funderar jag ju givetvis över hur länge det här ska hålla...
    Vad jag funderar över är om man har större chans med en blastocyst? Eller är mf-risken precis lika stor?
    Ngn som fått mf efter ET med blastocyst? Eller kan hänvisa till ngn forskning etc?
    Vet att man inte kan göra annat än att vänta och se och försöka slappna av, men det är ju så svårt...

• Svar på tråden Gravid med blastocyst - missfall??
  • Helle04

Ursäkta att jag frågar men vad är en blastocyst? Jag håller alla tummar för dig! *kram*

• cartman

Ett embryo på dag 4-6 efter befuktning, vilket innebär att celldelningen mer eller mindre är klar.. (tror jag i varje fall)

• fröken fru

Hej
    Fick tillbaka en blastocyst den 18/3
    Fick missfall på långfredagen efter små blödningar sen ruvadag 10, har läst en forskningsrapport om att hcg halten vid blastocyst ET kan vara lägre än vid vanliga två dagars vet inte hur tillförlitlig den rapporten är
    Men annars är ju chansen mycket större till graviditet enl calanderska min dr sa närmare 65 procent och det är ju väldigt bra
    Vi har en till blastocyst i frysen och hoppas på den

Missfallsrisken ska vara precis lika liten som vilken graviditet som helst enl BM
    Celldelningen fortsätter hela tiden fram till att fostret är färdigt sen står det på tillväxt
    Håller tummarna för att allt ska gå bra för dig

Svar på tråden Gravid med blastocyst - missfall??