Tänk om man inte kan få barn, har ju aldrig försökt
Är 31 år nu, klar med min utbildning nu i juni, sambon och jag har varit tillsammans i fyra år. Det är först på senare år som barnlängtan har börjat komma, kanske för två år sedan dök tankarna på barn upp.
Är hela 31 år, hur vet man att man kan få barn, det vet man ju inte förrän man försökt och det har vi aldrig gjort. Börjar bli rädd nu när man hört från kompisar som försökt i över ett år innan de blev gravida, min bror och hans tjej fick barn först när de genomgått IVF.
Så nu börjar jag få lite panik tänk om man har svårt för att bli gravid och måste gå på utredening och sånt, tiden bara rinner iväg.
Samtidigt är jag klar med min utbildning nu i juni, vill hinna jobba några månader först så att jag hinner få ihop en mammapenning och jag vill även jobba lite inom mitt nya yrkesområde. Usch är jag knäpp som har dessa tankar eller.
Längtar efter barn men sambon vill inte just nu, men är så rädd för att det skall ta flera år att bli gravid eller största fasan att man inte kan få barn alls. Då är genast 31 år gammalt, känns så som eftersom det är långa väntetider och sånt. Och andra sidan kan man bli gravid på första försöket.
Usch vad jag svammlar, är jag heltokig eller som har dessa tankar, men det verkar som om många har svårt för att få barn.
Jag har regelbunden mensstuation, punktligt varje månad, inte ens något uppehåll när jag övergick från p-piller till kopparspiral. Hoppas jag har ägglossning varje månad, men vet inte, brukar iallafall få förändrade flytningar, även lite blodblandade och mensvärk ofta ensidigt omkring tiden för ägglossning varje månad.