• MissBeccis

Kyl & Frys från Rusta?

Vi såg en kyl och frys på rusta i silver som vi gillade. Det blir inte fingeravtryck på den som på rostfria kylar. Lite skeptisk blir man dock, är det någon som har köpt dessa och har några kommentarer?

• Svar på tråden Kyl & Frys från Rusta?
  • HumDis

Rent allmänt måste jag ju säga att jag aldrig skulle köpa en kyl och frys på just Rusta. Vad var det för märke på kylen och frysen?

/ HumDis
  • MissBeccis

Nej det var så vi tänkte också, men varför inte egentligen? Det KAN ju faktiskt vara precis lika bra som något annat märke, därför tänkte jag om någon annan hade köpt det, man vill ju inte chansa heller. Märket heter Atlas.
    http://www.atlasvitvaror.com/

• HumDis

Hur mycket kostade de?

/ HumDis
  • MissBeccis

4500 st har jag för mig och så var det något paketpris på ca 8 000. Priset är ju väldigt bra, därför är vi lite nyfikna i alla fall, om än skeptiska. Och som sagt, gillade att det inte blir några fingeravtryck. Men man får väl kolla upp exakt hur det funkar om de skulle gå sönder och så innan man ens funderar vidare.

• HumDis

Fast idag är nästan alla silverfärgade kylskåp sådana som inte får fingeravtryck. Jag skulle hellre köpa något etablerat märke som man är säker på finns kvar om några år, ifall det blir problem med sakerna. Sådana företag som säljer via t ex Rusta har en förmåga att byta namn och försvinna med jämna mellanrum.

/ HumDis
  • HumDis

För ca 10000 kr kan man få kyl och frys i rostfritt "kladdfritt stål från t ex Gorenje, som är ett mycket populärt märke i Europa och som har hög kvalité på sina produkter.

/ HumDis
  • MissBeccis

Jo det är sant. Vi kommer förmodligen köpa på Onoff ändå, eftersom vi har kompisar som jobbar där.

• HumDis

Det tycker jag låter som ett smartare val.

/ HumDis
  • musli

Alla vitvaror på Rusta som vi har tittat på har varit energi-klass B så då drar de lite mer i el än andra...

//heavy metal-mamma...
Svar på tråden Kyl & Frys från Rusta?