• johandra

Jag har utslag på hela armarna!!

Vet inte riktigt vart jag ska lägga detta inlägg så jag lägger det här.

Har den senaste veckan fullkomligt bombats av små små plitor över hela överarmana men har nu upptäckt att dom börjat sprida sig! Nu har jag fått lite på låren, en bit bak på ryggen samt en del kliande på underarmarna..Dom andrakliar inte..

Har detta med amningen att göra?? Nån som haft nåt liknande??

Jag har aldrig lidit av eksem eller nåt tidigare så det här börjar man ju oroa sig för..

Ella är 6v kanske jag ska tillägga...

• Svar på tråden Jag har utslag på hela armarna!!
  • Millimani

Jag hadde faktiskt också så efter förlossningen!! Massa kliande utslag (typ nässelutslag) som kom på olika ställen. Har aldrig haft några såna problem tidigare heller. Trodde att det var nån allergi som hade utlösts, typ citrusfrukter eller nåt
    Men sen blev det mindre och mindre, och nu är det helt borta. Min dotter är 3 mån.
    Helskumt har aldrig hört talas om nåt liknande men det måste vara nåt med hormonerna

• carolin82

Hej. Jag fick det efter min förlosning. Jag hade en ganska svår förlosning. Så jag fick reda på att det var en försenad stress reaktion. Plus att det kan bero på Zink brist. Allt detta gjorde att jag höll på o bli galen av all klåda. Men efter jag hade ätit Zink ett tag o tagit det lungt inte stressat o inte varit o fart en massa så försvann det.

• johandra

hmm jag hade en toppenförlossning och har en supersnäll dotter så stressad är jag defenitivt inte...Men det där med Zink kan man ju prova..

Lustigt att du oxå fick så Millimani! Får väl hoppas detta försvinner då inom ett par veckor...

• zoffi

Jag hade också så i flera månader efter förlossningen, en massa plitor nästan som finnar, över hela kroppen. Främst armar och ben. Såg helläskigt ut. Men de kom inte direkt efter förlossningen, utan efter nån månad. Nu (min dotter är 11 månader)är de helt borta, men det tog ett bra tag. Vet inte vad det var.

• mommys little monster

Jag fick oxå en massa prickar några dagar efter fölossningen,gick till läkaren som sa att i början är man "allergisk" mot sin lilla bebis,har med hormoner och den myckna kroppskontakten att göra,ammar man så sitter man ju tätt ihop.Gick bort efter 6-7 veckor. Lycka till!

Svar på tråden Jag har utslag på hela armarna!!