• Lilla jag76

Fullmåne och förlossning - något samband? Ngn som vet?

Funderade på en sak i natt när mina värkar började och jag trodde att det var på g... ( vilket det inte var ), om fullmånen på verkar antalet födslar??
    Är det så att det föds fler barn när det är fullmåne?
    Jag tänkte att vi styrs ju så mycket av månen så det kanske påverkar?

Någon som vet?

Från en som som hoppas på inatt! *ler*

• Svar på tråden Fullmåne och förlossning - något samband? Ngn som vet?
  • annamadde

Jag vet faktiskt inte. Jag har stjärntecknet kräfta å styrs av månen, men om det skulle sätta igång en förlossning vet jag inte. Men jag håller tummar å tår för dig!!!

• Maggis Nervis

Alltså, vissa månader föds det fler barn under fullmåne (på bb där jag skall föda har dom en tavla som dom sätter nålar varje dag och har fullmånen markerad) men vissa månader är det som vanligt. Jag vet inte om dragningskraften påverkar men man kan ju alltid hoppas Men jag tror att man får avgöra själv vad man tror..

• titti76

Jag har hört talas om det där att vid fullmåne föds fler barn, tydligen så ska det vara ett känt fenomen hos barnmorskorna. Det har något med månens dragningskraft att göra, att när den är full så påverkar det vattnet på vår jord (som ebb och flod??) därför är det vanligt att vattnet går och förlossningar startar.

Kommer inte riktigt ihåg hur det var, sen om det är sant eller en skröna vet jag inte heller.

• 2a Barnet

V.41. Vore bra om det vore så. Hoppas det funkar. Vi får se i natt och i morgon hur många det är som har åkt.

• Lilla jag76

Hi, hi, va kul!
    Ja, vi får se inatt......

Någon mer??????

• Värmlandstös

De pratade om det på radion nu och en barnmorska ringde in och sa att de får in fler som vattnet gått för än vanligt när det är fullmåne!

• kalaskulan

Ja..bara man inte behöver vänta till nästa fullmåne hihi
    (bf 8/9)

• Pelin

Är det alltså fullmåne ikväll? Då hoppas vi på att det finns ett samband! Fullmåne och mens har ett tydligt samband tycker jag.

-P- (v41)

• Autumn

Det här var helt klart intressant... Kan vi inte starta en tråd imorron och se hur det har gått under natten??

Autumn //v 38

• Lali

Fullmånen bet inte på mig i alla fall.

• Autumn

Nej, det blev inget för mig inatt heller, trots att det började bra med lite svagt, svagt ryggont när jag gick och la mig..

• titti76

Puffar upp denna tråd, skulle vara kul att få veta om det stämd epå någon.

• Lila

Jag fick värkar men tyvärr bara förvärkar som gick över när jag rörde på mig och kom tillbaka när jag lade mig igen. Men det var bara natten mellan måndag och tisdag jag hade det, inatt var helt lugnt så jag undrar om inte månen påverkar lite iallafall.
    /Lila BF 7/9

Svar på tråden Fullmåne och förlossning - något samband? Ngn som vet?