• HeddaBigBum

Någon som kan rekommendera ett barnschampo/en duschtvål som luktar JÄTTEGOTT?

Någon som kan rekommendera ett barnschampo/en duschtvål som luktar JÄTTEGOTT? Och i så fall, var man kan hitta det/den?

Vi har ofta använt oparfymerade "tråkiga" schampon, men jag tycker det är så mysigt att snusa på min sons huvud när han är nyduschad med något gott-luktande schampo.

Tack!

• Svar på tråden Någon som kan rekommendera ett barnschampo/en duschtvål som luktar JÄTTEGOTT?
  • Viran

Vi har Natusan cosmic straeberry tror jag.. det finns i flera olika lukter... helt underbara.. innan så använde vi ingenting, men nu så måste vi det när de börjar få långt hår som de klatar typ smör å så i... finns på ica och sånna ställen...

• Viran

oj då stavar som en kratta strawberry skall det stå...

• silhuett

Vi har också Natusan, tror jag det är? Äppel-lukt! Jättemysigt att lukta på hans nytvättade hår

• Glimmerfall

Vi har Bamses med hounung, Apotekets och så har vi Barnängens skumbad med persika. Båda doftar jättegott!

ஐ Lycka är bara smärtlindring ஐ
  • A73H

Bamses är jättegoda, och Natusans nya duschserie där cosmic strawberry ingår (fast vi har tropical...nånting..) Family (budget) har en ljusgrön flaska med orange lock som heter Kids, det är en krokodil på etiketten tror jag (stor flaska) - den luktar dock i särklass godast!

• HeddaBigBum

Ok! Då har jag ju fått en hel del förslag!!!! Tackar!!!!

• lishe

Här kommer det bästa förslaget!
    Mumin dusch och schampo (RENT)! Vi brukar använda blå flaska (pärondoft). Den doftar gott,  naturligt och milt.
    Den är dessutom rek som bästa köp av svenska naturskyddsföreningen eftersom den inte har några ämnen som kan vara skadliga vare sig för människan eller vår omgivning.

www.snf.se/verksamhet/konsument/barnvard-kopguide.htm

darkness is only light without movement
  • Snova

Vichy har en tvål som luktar väldigt gott och svagt, supermild. Den heter Physio 5,5 och ska ha kommit till Sverige/Apoteket nu tror jag. Jag köper den i Frankrike där den är mkt billigare. Rekommenderas! Använder den själv också och älskar den milda doften, luktar bara rent, inget tjafs!

♥ ♥ ♥ Kl. 08.45 den 5/4 2006 föddes vår dotter!!! ♥ ♥ ♥
  • AmBeZa

Natusan Kids Alien Apple använder vi!! Luktar jättegott!!

• Katharina

Urtekrams barnschampo, luktar GOTT utan en massa äckliga kemikalier som går in i barnets hud.

• A73H

Gå in på lishes länk och läs! Bra info om olika produkter!

• Grannen

Än så länge så använder vi bara olja men vi har fått ett Goldwell schmpoo med blåbärslukt och som har tillsatt ett bittersmakande ämne som gör att barnet inte käkar schampo.
    Luktar gott!

• Jessa med 3

Jag som tycker att sonen luktar så gott ändå... Kan inte tänka mig att ta bort hans egen lukt med "lukta-gott".

• Viran

Jessa: Men det luktar inte gott men gammalt smör i håret ;) Självklart luktar barn gott!!!!! Utan matrester på....

• silhuett

Jessa:

När de är bebisar ja
    Vi började tvätta Isacs hår när han var 1 år. Det var i somras, då började hans hår lukta svett. Gick inte att få bort med enbart vatten

Men små bebisar luktar alltid gott

• HeddaBigBum

Jo, samma sits här... vår son är snart 16 mån, och det kan ju landa vad som helst i håret... värst är nog när vi haft fisk till mat.

• Herne

Lush har en babyshampoo som heter Assisi, den använder vi.

• MARIA99

bamse från apoteket tycker jag luktar godast=)

• Nadjis

Bamses tvål har vi! Den luktar JÄTTEGOTT!

Svar på tråden Någon som kan rekommendera ett barnschampo/en duschtvål som luktar JÄTTEGOTT?