• Tvetydig

Pollen och illamående????

Är det någon mer än jag som mår illa av pollen? Får plötsliga illmåendekänslor..blä för våren! Har någon förslag på en bra medicin blir jag glad!

• Svar på tråden Pollen och illamående????
  • Nattsaga

Jag har jobbig pollen men mått illa har jag aldrig gjort. Medicin ja, beror ju på om du är gravid men om du inte är det kan du ju börja med att testa något receptfritt på apoteket,clarityn t.ex. jag kör även med Rhinocort Aqua till näsan,finns också på apoteket. Hjälper inte de receptfria talbetterna så rekomenderar jag aerius som måste skrivas ut av läkare, de är kanon.

• Bröderna Bus

Tjena!
    Jag mår illa när jag blir allergisk men nu för tiden klarar jag mej med de receptfria medicinerna. När jag var gravid fick jag tavegyl för de är "gamla" & beprövade men man blir trött av dem.
    Min son får aerius och de verkar vara bra, de receptfria är för svaga för honom.

• VIP

Jag har problem med pollen, är det sant att man kan äta Tavegyl? Jag har bara läst i FASS att man inte kan det men det kanske man kan? Vet ni ifall några andra pollenmediciner är tillåtna? Äter just nu Lergigan mot illamående och allergi men tycker inte att det hjälper mot något av dem.

Svar på tråden Pollen och illamående????