• tovatilltusen

Vid vilken hårlängd behöver man två förpackningar av hårtoning?

Jag har köpt Schwarzkopf Country color och nu blir jag osäker på om det verkligen räcker med en förpackning.

På förpackningen står det att man ska ha två om man har långt hår. Hur gör ni när ni tonar och hur långt har har ni?

• Svar på tråden Vid vilken hårlängd behöver man två förpackningar av hårtoning?
  • Apif la deuxième

Beror ju påp hur tjockt hår man har också. När jag hade axellångt hår behövde jag två förpackningar men mitt är ganska tjockt, så det är ju lite svårt att säga.

• Tjej 83

ja har till midjan skulle ja behöva tre??
    haha ne ja har bara två och de funkar. fast då är de iofs hårfärg. är de mer i en sån "burk" än i toning?

• evaviola

Det beror helt o hållet på hårets tjocklek o kvalité. Jag har tjockt o väldigt torrt hår. Alltid när jag är hos frissan o ska färga så säger jag till att en tub inte kommer att räcka. Ingen frisör tror på mig förän dom märker att den första tuben har tagit slut o vi bara har kommit halvägs! Köp 2 för säkerhetsskull.

• narie24

Jag körde precis med just Country Colour och var precis som du lite osäker på om ett paket räckte. Jag har en bit nedanför axlarna och ganska medium tjockt men chansade och det blev väl helt okej (hoppas jag!!). Det var precis så att allt hår var "genomfuktat" med toning. Lycka till!

• Poena

Mitt hår är strax nedanför skuldrorna och det räcker med 1 förpackning. När jag köpte det så rekommenderade de 2 pack men det var t o m lite för mycket med 1 st. Är du osäker, så köp två, i annat fall har du ju då redan en förpackning till nästa gång.

Svar på tråden Vid vilken hårlängd behöver man två förpackningar av hårtoning?