• Sjöstjärnan

ID-bricka??

Jag undrar om det är någon som vet hur det här med ID-brickan fungerar?
    Får man den hemskickad automatiskt eller ska man "beställa" den någonstans?
    Ni vet en sån där ALLA ska ha.

• Svar på tråden ID-bricka??
  • Sjöstjärnan

En sån där ID-bricka som Alla ska ha ifall det blir typ krig eller så.
    Jag vet att jag har en sån och alla i min familj. och alla andra jag känner.
    Alltså ingen man köper i guldaffären.

• Sjöstjärnan

Ok när ungefär kommer den efter födseln? Min dotter är nu 5 månader.

• Hanakana

Om man har tappat bort sin ID-bricka, hur gör man då? Min har kommit bort när jag har flyttat...

• Sessna

Vi har inte fått nån id-bricka och sonen är 6 månader.

• Någon

Nix. Tror inte att man får sådana. Ingen av mina syskonbarn eller min son har fått sådana och det är runt året allihopa.

• Sjöstjärnan

Bältan: Du som fick din på posten, hur lång tid tog det innan den kom? Hur gammalt han ditt barn bli? Och vartifrån kom den?
    Vill verkligen veta!

• zika

Vi fick våran till Anja för några veckor sen och hon är 1,5 år den här veckan

• Rigor

Hej!
    Den kom från Skatteverket i Malmö. På baksidan av kuvertet står:
    Den som är född 1960 eller senare får en bricka gratis utan beställning. Osv massa text... Upplysningar lämnas av Skatteverket, Ekonomienheten, 2 5 11 Malmö, tel 040-14 70 00

• Milton05

Vi fick ingen till våran son men vi har beställt från skatteverkets hemmsida..kostar 30kr och man får den hemmskickad med posten..

• Sjöstjärnan

Tack tack!
    Nu blev jag lite klokare.

• jeeri74

Du verkar ju fått svar nu, men ändå.. ;O)
    Vi fick dotterns hemskickad för ett tag sedan. Den ska visst komma när de uppkommit en viss ålder -bara för det kommer jag inte ihåg det nu men dotterna var runt 16 månader så det kanske är det..?!

Svar på tråden ID-bricka??