• Anonym (Nervös vän)

Vita blodkroppar

Min kompis har mått väldig dåligt en tid nu. Hon tog prover som visade att hon inte har några vita blodkroppar och ska på återbesök imorgon. Hennes sänka låg på 25!!! Men vad kan de betyda om man inte har några vita blodkroppar?? Allvarligt??

• Svar på tråden Vita blodkroppar
  • Anonym (Nervös vän)

Hon har varit EXTREMT trött...mycket förkyld. Fått laktosallergi samt allergi för kvalster.
    Hon tar bantningspillret reductil..kan de ha nån inverkan?
    Tilläggas ska är att hennes pappa gick bort i november och hon har varit mycket deprimerad p g a det. Kanske det har nån inverkan??

• Anonym (Nervös vän)

puffar lite till

• Anonym (Nervös vän)

Ho ho..var är alla ni som skrev igår??

• Anonym

Jag är här, men det är lite dumt att sitta och spekulera.. är nog bara och vänta på att hon får svar. Vi får hålla tummarna för henne!

• Anonym (Nervös vän)

mmm..du har väl rätt. Idag var hennes sänka bättre så doktorn sa att han kunde utesluta leukemi iallafall...

• Anonym

hennes sänka på 25 är ju inte skyhögt.. den kan ju gå upp långt över 100 vid infektioner!
    låter bra att den börja gå ner iaf!

• Anonym (Nervös vän)

Jo..ingen leukemi iallafall..men de vet inte vad det är ännu. Testas för TWAR och Papegojsjukan och får svar om 2 veckor..

• Johy

En hög sänka betyder oftast att personen i fråga har en infektion. Att antalet vita blodkroppar är lågt betyder att personen är infektionskänslig... måste inte alltid vara värre än så! Lycka till!

• Grisen81

En sänka på 25 är ju inte så högt.. Jag hade 50 i sänka nyss pga förkylning...

tvilling morsa
  • Anonym (Nyfiken)

Hur har det gått för din vän?

• Anonym (Nervös vän)

Joo..hon är bättre..men de vet fortfarande inte vad det är. Antagligen nåt hon får leva med stackarn..

Svar på tråden Vita blodkroppar