• NenniePennie

För -och nackdelar med P-piller

Visste inte vart jag skulle sätta in tråden, men satte i alla fall in den här!!

P-pillertråden

För och nackdelar??

Nackdelar:
    Själv tycker jag att nackdelarna är att man har så dåligt minne så man glömmer dem ibland, jag har gått upp lite i vikt

Fördelar:
    Finare hy, regelbunden "mens"

Vad har ni för p-piller?

• Svar på tråden För -och nackdelar med P-piller
  • CEEN

ända fördelen med p-piller för min del är att jag hade fin hy.
    ser inga andra fördelar som man inte kan få med tex. kondom.

efter jag slutade så har jag fått tillbaka sexlusten. tappat i vikt, är mer allmänt gladare.

• CEEN

ända... haha enda skulle det ju vara

• NenniePennie

ojdå, men då var nog p-piller inget för dig

• CEEN

NenniePennie: jag ser vanligt att p-piller inte är något för många. det är inte bara jag som haft mycket negativa erfarenheter av p-piller. Något man förstår först efter man slutat.

Jag tycker att det är alldeles för enkelt att få et recept på p-piller. Det är ju detsom barnmorskorna rekomenderar och inte ser NÅGOT dåligt med.....

Jag rekomdenderar alla till att sluta med p-piller.
    Ang. regelbunden mens så kom min på dag 28 precis som vanligt och har fortsatt med det. Fast det vet jag inte är lika för alla.

jag åt min apiller i 5 år

• NenniePennie

jag hade finnig hud och jätteoregelbunden samt riklig mens, nu har jag regelbunden och inte alls lika ont och riklig mens längre.. så för mig är det toppen... och huden är finare nu också..

vad åt du för p-piller då?

• CEEN

jag åt "cilest 21".

Som sagt så var det först efteråt som jag upptäckte alla negativa effekter som p-piller kan medföra.

• NenniePennie

jo .. vad rekommenderar du för preventinmdel då?

• CEEN

något hormonfritt. vi har använt kondom i ett år nu och det fungerar jättebra för oss. en jag vet ju att det finns de som inte gillar kondom. jag tror att man får prova sig fram.

En väldigt stor nackdel när man väl har börjat och sedan slutar (efter tex. 5 år) är som sagt väldigt vanligt med hyproblem. Upp till två år kan man ha problem med finnar pga. hormonrubbningar i kroppen.

• Tygtiiger

Jag använde p-piller i över 10 år, de enda negativa biverkningarna var minskad sexlust och lite torrare slemhinnor. Humöret påverkades av någon sort (då bytte jag) aptiten ökade av en annan (bytte igen), men annars fungerade de utmärkt, ffa är det ju ett väldigt säkert preventivmedel om man använder det rätt. Största nackdelen är väl att man måste använda annat skydd i en vecka om man blir dålig i magen eller liknande.

Kondom är ok för enstaka ggr tycker jag, men lite trist att använda varje gång.

Nu har jag kopparspiral, och det är utmärkt! Enda nackdelen att jag blöder mer.

• Jennie med ie

Nackdel i mina ögon: ett eventuellt befruktat ägg påverkas negativt och förhindras oftast från att utvecklas vidare...

Ja förrutom de nackdelar som alltid brukar nämnas...

Svar på tråden För -och nackdelar med P-piller