• GosCatrin

Vilken välling använder ni?

Jag vet inte vilken jag ska välja, då våran dotter snart är 6 månader.

Ersättningen fungerar än, men snart vill jag byta ut kvällsmålet till välling.

Tyra är känslig i magen o blir lätt hård,
    har ni några råd?

Skriv gärna varför ni valde just DEN vällingen...

//Catrin, mamma till Tyra 5,5 månader!
  • Svar på tråden Vilken välling använder ni?
  • Carola81

Vi använder Sempers havre välling, majs och ris blir dom hårda i magen av och de va den anda vällingen som inte hade ris- eller majsstärkelse i. Kolla i innehållet efter just de... Är hon känslig så undvik de. Havre är den bästa...

• Leos och Vincents mamma

Vi använder sempers havre välling till våran son som är 13 månader o det har vi gjort hela tiden(nu har vi ju den vällingen som är från 1 år).
    Majs o risvällingen använder vi bara om sonen har varit magsjuk för den vällingen är stoppande.

//Världens stoltaste o lyckligaste mamma till Leo 1 år!!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • Bobbo2

Jag har hört att man kan lägga en klick messmör i vällingen, det löser hårda magar. Har ej provat på min son ännu, han har ganska precis börjat att gilla välling. Hoppas att det "löser sig"!

• Kanelsnäckan

Använder sempers milda havrevälling. Testade först majs, som jag hört ska vara bra för ömtåliga magar, men den totalvägrade lilltjejen att ta. Tyckte själv den luktade sött och äckligt Havrevällingen gillar hon skarpt

• Lottis77

Använder risvälling på dagtid och majsvällingen på tetra nattetid. Ibland fullkorn också, men är lite försiktig med gluten. Ris/majs är ju glutenfria.

• Lottis77

Kanelsnäckan: Majsvällingen på tetra luktar inget, men den i pulverform tycker jag luktar fisk!

• Saza

Har Nestlés plusvälling.
    När hon äter ersättning så äter hon NAN, hon fick ont i magen av babysempen. Så därför fortsatte jag med Nestlé för att vara på den säkra sidan

// Sandra - mamma till Wilma 051013
  • Arcanjo

Oftast risvälling ibland mild havrevälling från 6 månader Ebbas mage tål tyvärr inte fullkornsvälling

Snart är det min tur att få bebis
  • Trocadero

Använde majsvällingen från början eftersom dottern var känslig och det gick jättebra!

• mal

Semper havre eftersom jag fått för mig att den är mest mättande. Sen om det stämmer det vet jag inte

Fick en provpåse på Nestles fr 6 mån, men fick hälla ut den eftersom den var så blaskig, trots att jag gjort som man skulle.

Svar på tråden Vilken välling använder ni?