• GosCatrin

Vilken välling använder ni?

Jag vet inte vilken jag ska välja, då våran dotter snart är 6 månader.

Ersättningen fungerar än, men snart vill jag byta ut kvällsmålet till välling.

Tyra är känslig i magen o blir lätt hård,
    har ni några råd?

Skriv gärna varför ni valde just DEN vällingen...

//Catrin, mamma till Tyra 5,5 månader!
  • Svar på tråden Vilken välling använder ni?
  • Ella2

Vi har gett Ella majsvälling ganska länge nu. Hon hade mycket problem med magen tidigare och blev då avrådd från att ge henne fullkorn. Nu dricker hon bara på kvällen och på morgonen innan dagis, hon älskar sin välling. Sen hon började med majsvälling har det inte varit problem med magen Skrattande

• Jag o de små

Maja vägrar äta välling hon äter gröt och ersättning till natten... Hon är 11 månader

• zackebus

Min grabb dricker bara majsväling nu..
    Vi har testat det mesta men majsvälingen är det enda hans känsliga mage har fixat.
    Han är nu 1 1/2 år..
    Ända nackdelen som jag kan se är att den inte är lika mättande som när vi testade havre välling.
    Samma med gröt men där funkar ris gröten.

• evita

jag har inte röstat ännu... oliver äter semper mild fullkornsvälling och den finns ju inte med...

han är iofs 2,5 år... det kanske inte finns fullkornsvälling när man är så liten som ts bäbis...

• Vani

Min Elin får mild havrevälling från Semper på kvällen och på morgonen. På natten får hon ersättning (baby plus). Elin är lite mer än fem månader.

På morgonen får hon laktos i vällingen eftersom hon blir väldigt hård i magen när hon äter burkmat. Har gett henne laktolos i två dagar nu och det är en helt annan flicka. Innan kunde hon skrika ett par timmar på eftermiddagen till det kom ut, men inte nu.

• atelli

Hmm, mjölkallergisk son - käkar NUTRAMIGEN!

• Veliga Mamman

Min lillar lite drygt ett år och dricker bara Nestles plus välling på tertapack... Har försökt med allt men hon har aldrig velat ha någon annan efter hon slutade amma.

• GosCatrin

Tack för alla svar.. får helt enkelt testa vad hon vill ha och se vad hennes mage säger..

Hon äter Havregröt på morgonen, älskar det, så det ligger kanske till hands o börja med havrevälling?!?!

Tack igen....

//Catrin, mamma till Tyra 5,5 månader!
  • Dhana

välling fr 6 mån äter våran dotter drygt 7 mån ( stor tös) provade blanda 50/50 med mild fullkornsvälling (sempers) hon kräktes till och från....

• mammatillpojkar

semper havre från 6 månader men ska börja med fullkornsvälling semper havre 8 månader!

Svar på tråden Vilken välling använder ni?