• Anonym (:-()

Kan inte dansa

Jag har ett stort problem; jag kan inte dansa!
    När vi går ut och festar så skäms jag när jag står på dansgolvet, de flesta av mina kompisar är grymma på att dansa, men jag fattar inte hur man gör. Jag märker att tjejer kollar snett på mig..det är så otroligt jobbigt och jag vågar inte heller ta en dans kurs när jag är som jag är, 19 år gammal!!! Vet inte vad jag ska göra...

• Svar på tråden Kan inte dansa
  • Champagne

Jag är 31 och kan inte heller dansa

Men jag brukar säga: -Jag har råd att stå i baren..

• Nyfiken gul

ta din pojkvän med dig o så anmäler ni er till en danskurs!! Ni kommer bli förvånade när ni ser vilka som är där!...

Jag har ingen pojkvän men jag vågar inte gå själv..det är pinsamt

Sunflower: inte taskigt menat men du är endå 30 år då är det ju typ okej, jag är 19 och föväntas kunna..

• Nyfiken gul

varför förväntas du kunna dansa om du är 19 år?

det är väl MER hopplöst i vår ålder runt 30 som fortfarande inte lärt sig dansa?...

därför att nästan alla tjejer kan de i vår ålder...

• Alvi

Hej!
    Jag kunde inte dansa när jag var lika gammal som du... På nåt vis kände jag mig såååå fånig när jag försökte dansa lite, och när jag såg på alla andra tjejer som stod och svängde så snyggt på höfterna och armarna, med total taktkänsla... men själv hade jag noll koll på hur man gjorde...!

Inte ens på studentskivorna i gymnasiet dansade jag, för jag KUNDE verkligen inte... Och då var ju jag lika gammal som du.

MEN... nånstans på vägen hände det nåt... Det KAN ha varit i samband med att jag började dricka alkohol när jag gick ut och festade, innan hade jag inte gjort det.

Dricker du? Jag säger inte så här för att uppmuntra till att supa men det släpper ju faktiskt på de "hämningar" man kan ha....

Nu är jag snart 26 och äääälskar att dansa! Och visst kan man anmäla sig till en danskurs!
    Ta en nybörjarkurs i ex salsa, där lär man sig hitta rytmen, och jag tror inte man måste ha nån partner....?

Jag är en glad sork som njuter av livet...!
  • Dessie

TS: varför är det okej att inte kunna dansa när man är 30 men förväntas kunna när man är 19????
    Jag tycker att det borde vara tvärtom - att man förväntas kunna dansa när man är 30.

Jag är 35 men kan INTE dansa.

Sisu: Hehe tack för tipset men jag dricker faktiskt när jag är ute..och de hjälper lite på traven men inte tillräckligt..kanske får investera i en salsa kurs då tack!

Svar på tråden Kan inte dansa