• Anonym (:-()

Kan inte dansa

Jag har ett stort problem; jag kan inte dansa!
    När vi går ut och festar så skäms jag när jag står på dansgolvet, de flesta av mina kompisar är grymma på att dansa, men jag fattar inte hur man gör. Jag märker att tjejer kollar snett på mig..det är så otroligt jobbigt och jag vågar inte heller ta en dans kurs när jag är som jag är, 19 år gammal!!! Vet inte vad jag ska göra...

• Svar på tråden Kan inte dansa
  • Karpet

Jag kan iofs dansa men tycker att det är skittråkigt. Jag föredrar att dricka goda drinkar och prata med folk när jag är ute. Jag brukar köra en liknande replik som Sunflower när folk frågar om jag vill dansa. Jag säger bara att dans är till för folk som inte har råd att köpa drinkar.

Det här kanske känns lite töntigt men sätt på MTV på tvn hemma ställ dig framför en spegel och imitera. Dansa är väl inget som man bara kan så där utan vidare utan som allt annat i livet är det något man lär sig genom träning.

• linda87

haha är 18 å jag kan inte dansa såvidare jag inte har bestämmda steg att ta haha är kass på att "komma på själv" försöker nån släppa upp mig på dansgolvet funkar dte i typ 5 sek sen är mina "moves" slut *S* hemma därimot kan jag skutta som en lite juppie men inte hjälper det mig *S* ute kan ju folk faktiskt se en *S*

• Anonym (:-()

Karpet: Jag ska sätta på MTV nån dag tack!

• sisley

Åh gud, jag kan inte dansa heller och det är jobbigt för min sambo är väldigt duktig och vill alltid dra upp mig på dansgolvet. Det brukar sluta med att vi blir sura på varandra eftersom han vill dansa typ salsa och efter att jag trampat honom på tårna hundra gånger och blivit stelare och stelare så ger vi båda upp.

Jag är 28 och har haft komplex för detta hela livet. Men visst händer det att jag dansar ändå...

• Jambosana

Jag är danslärare på min fritid (orientaliskt) och jag lovar, hälften av mina nybörjare kan inte ens hålla takten - MEN efter en termin är även de sämsta mycket bättre och det viktigaste är att de har kul och känner att kroppen samarbetar med dem...

• NenniePennie

jag kan inte heller dansa, det är få som kan. Men det är kul ändå. bara röra lite på höfterna o skaka häcken ibland och svänga med armar i luften eller vafan som helst

ibland brukar jag blunda, då slipper jag känna av "blickarna" som egentligen inte finns där, som man faktiskt bara inbillar sig. då är allt mycket bättre...

• NenniePennie

annars kan man hoppa och sjunga me. de som inte känner dig, de kommer ju inte minnas dig som "tjejen som inte kunde dansa"... jag menar, sånt lägger man inte på minnet. skit i vad andra tycker. dina vänner kommer nog minnas dig som en riktig dansqueen iaf

• wintersaga

Är också riktigt kass på att dansa. Förut vägrade jag konsekvent att följa med upp på dansgolvet. Nu har jag slutat bry mig. Ska mina vänner dansa så hakar jag oftast på. Om någon tycker att jag dansar dåligt vad gör det egentligen? Huvudsaken är att man har roligt! Mitt råd är: Skit i vad andra kanske tycker! De flesta bryr sig faktiskt inte hur man dansar, och är antagligen för onyktra för att minnas om någon dansade dåligt, när de vaknar upp dagen efter
    Detta funkar inte alltid för mig. Känner mig väldigt malplacerad och urkass emellanåt och då struntar jag i att dansa.

Om någon får för sig att bjuda upp mig brukar jag förvarna om att jag är urkass och att de dansar med mig på egen risk

• Bonaparte

Kan du inte gå en danskurs med en kompis? Typ salsa eller nått som hon inte heller kan, så är ni båda nybörjare

Sen tror jag att det är osäkerheten som gör det.. Är man stel är det svårt att dansa, det är bara att slappna av, låtsas som om ingen ser dig och leva dig in i musiken

• illern i mitt liv

Jag kan lära dig ts , jag har varit danslärare !
    hör av dig om du vill.

• Anonym

Jag kan inte heller dansa. Jag syftar på t ex salsa eller bugg eller något sånt... Jag tar gärna en svängom på krogen - vickar på höfterna och ser skitglad ut - DET är viktigast av allt! Att vara glad!!!

Svar på tråden Kan inte dansa