Inlägg från: Smajla |Visa alla inlägg
  • Smajla

Brudbukett

Tror jag/vi betalade 600 ungefär för min plus den lilla till makens kavaj. Du kan se buketten i mitt galleri. Vi gick till blomsteraffären båda två och beställde, maken hämtade den på stora dagen men vi hade ett litet bröllop så det är kanske annorlunda om man har en tärna..? Grattis i förskott förresten!

//Smajla
  • Smajla
    Smajla skrev 2006-04-24 00:00:36 följande:
    Tror jag/vi betalade 600 ungefär för min plus den lilla till makens kavaj. Du kan se buketten i mitt galleri. Vi gick till blomsteraffären båda två och beställde, maken hämtade den på stora dagen men vi hade ett litet bröllop så det är kanske annorlunda om man har en tärna..? Grattis i förskott förresten!//Smajla
    Närmare 500 var det nog förresten.. INKLUSIVE den lilla menar jag förstås..
    //Smajla
  • Smajla
    elmah skrev 2006-04-24 00:18:25 följande:
    thebluerosenä det gör väl inget, jag tyckte bara det det verkade lite konstigt att min killes moster skulle göra det. trodde att jag eller min kille gör den eller tärna.. så jag blev lite paff när hon sa det hehekan man förklara till henne hur man vill ha buketten?eller gör hon den hur hon vill?är det någon annan förutom er själva fixat buketten åt er?
    Se om du kan hitta en bild på hur du vill ha din bukett och ge henne bilden så hon vet hur hon ska göra den isf.
    elmah skrev 2006-04-24 00:19:54 följande:
    smajlamåste bara fråga, var köpte ni tårtan och vad kostade per bit?*bor också i gbg*och hur många bitar var eran på? vi ska inte ha mer än 25 bitar
    Vi köpte tårtan på Tårterian - http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?SearchType=4&UCSB:WflWhite=1a1b&UCSB:WflPink=4a&UCSB:TextBoxWho=Tårterian&UCSB:TextBoxWhere=&Vkiid=iTZZaIkq8ea6T7L4dCczAA==&Vkid=9386191iTZZaIkq8ea6T7L4dCczAA==.aspx

Minns dock inte vad den kostade per bit eller hur många bitar vi hade... Ska höra med maken när han kommer hem ikväll sen om han minns..
    //Smajla
  • Smajla

Äsch - länken funkade ju inte - men jag skulle länka till hitta.se och adressen/bilden men Tårterian ligger i Haga på Södra Allégatan 14 och jag kan verkligen rekommendera just dem. Trevliga och bra att prata med. Tårtan är jättegod!

//Smajla
  • Smajla
    elmah skrev 2006-04-24 00:19:54 följande:
    smajlamåste bara fråga, var köpte ni tårtan och vad kostade per bit?*bor också i gbg*och hur många bitar var eran på? vi ska inte ha mer än 25 bitar
    Bra minne som vi har så minns vi inte vad tårtan kostade men minns att vi betalade en depositionsavgift för ställningen på 500:- och att det plus tårtan översteg 1000:-. Uppskattar att vi hade n 20-bitarstårta, möjligtvis 25. Inte mer än 25 i alla fall tror jag. Pris per bit ingen aning men tror att vi betalade runt 500-600 kr.

Tårterian har ett infoblad så gå in och ta ett sånt eller prata med dem. Tror vi tom fick se bilder i pärm på tårtor och så kunde man provsmaka (dock inte gratis utan man fick beställa och ta med hem).
    //Smajla
Svar på tråden Brudbukett