• Zombra79

Varför drömmer man mardrömmar??

Varför drömmer man mardrömmar? Betyder det nått särskilt om man drömmer mardrömmar ofta, tex att man har skuldkänslor eller är ledsen för nått, eller orolig?? Själv drömmer jag nästan aldrig mardrömmar, inte så att jag vaknar eller kommer ihåg dom i alla fall. Det kan vara en eller två gånger om året bara. Min pojkvän drömmer däremot mardrömmar nästan varje natt!! Igår kväll så låg han och skakade och håret på armarna ställde sig rakt upp och huden knottrade sig som om han frös!! Hemskt att se! Vill bara krypa in i drömmen och rädda honom!... Någon som vet nått om sånt här??

• Svar på tråden Varför drömmer man mardrömmar??
  • Danbala

Drömmar är ett sätt för det undermedvetna att hantera livet. Jag tror kanske inte ens man behöver vara orolig på ett dåligt sätt för att ha mardrömmar, men kanske stress, eller starka känslor över någonting överhuvudtaget?

• Zombra79

Någon mer som har ett svar?

• Unidentified Visitor

Jag säger som Danbala - Olösta konflikter som ens undermedvetna vill ta itu med helt enkelt.

• Zombra79

Okej då... Får skicka honom till en psykolog med andra ord...

• Unidentified Visitor

Lider han av sina mardrömmar då?

• mussukka

Om man har haft traumatiska upplevelser så brukar man bearbeta det i sömnen,då drömmer man mardrömmar,det är väl ett sätt sätt för psyket att bearbeta det hela.

• Zombra79

Ibland, igår tex, så vågar han knappt somna.. Så man kan nog säga att han lider av dom. Fast igår var det ju värre än vanligt... Jobbigt det där. Jag kan ju inte hjälpa honom!

• Tulpanbukett

Jag kan ju bara tala om hur det verkar vara för mig, kanske din pojkvän har helt andra orsaker till sina mardrömmar.
    Men mina mardrömmar kommer som ett brev på posten de perioder i livet som jag har det mera stressigt än vanligt. Det kanske är oro och stress på jobbet, så pass att jag verkligen lider av det så att säga.

Sen drömmer jag mardrömmar nästan varje gång jag går och lägger mig för nära inpå en måltid!
    Så middagen får inte komma för nära läggdags hos oss iaf

Jennie hjärta Robin
  • Zombra79

Han hade drömt att någon svart skugga hade kommit in i sovrummet och ställt sig vid sängen. Enligt ett drömlexikon så var det för att det hänt någon närstående nått.. Nu fick vi reda på att hans kusin hade åkt in på sjukhus inatt!! Läskigt!! Fast jag vet inte om jag tror på sånt...

Svar på tråden Varför drömmer man mardrömmar??