• Gladhannapanna

Vad "måste" man ha för mammakläder?

Hej!
    Jag undrar om ni kloka pinglor här på fl kan ge mig lite råd om mammakläder. Jag har insett att man kan köpa precis hur mycket som helst, men undrar om det finns någonting man absolut ska satsa på, eller om det finns ngt som är helt onödigt? hur mycket klarar man sig med?

• Svar på tråden Vad "måste" man ha för mammakläder?
  • LittleSunshine

Jag köpte ett par mammajeans i slutet av graviditeten som jag tyckte var guld värda, de gav stöd åt magen men annars så tycker jag att man ska köpa bra bh:ar som ger stöd (om bysten växer) själv fick jag värsta bomberna tidigt i graviditeten.

//eRikA
  • marieg83

svårt att säga... byxor måste man ju ha. ett par varianter iaf och långa linnen är ju guld värda.
    Sen kan man ju ha vanliga tröjor ett tag men de åker ju längre och längre upp.

Köp tröjor som du kan ha efter också är mitt tips!
    satsa på byxor, ett par jeans och ett par svarta kanske. (ett par mysisar är skönt, med mudd så kan du ha dem efter också)
    och som sagt långa linnen så slipper du glipan!

• Scrollan

Jag klarade mig bra med ett par mammajeans. Tröjor/ jackor mm lånade jag av maken när jag var som störst.

• Linda F

Jag kan säga att mina mamajeans är det bästa köpet jag någonsin gjort! Tröjor har jag bara köpt vanliga (inga speciella mammatröjor) i lite längre modell så att de går ner över magen. För hoppningsvis töjer jag inte ut dem för mycket, för jag hade tänkt använda dem sedan också!

/Linda

• Asrta1

Jag har bara köpt byxor, är ingen kjolälskare Har två par jeans (ett par ljusa och ett par mörka) ett par svarta byxor och ett par kahkigröna.

Kan tipsa om Gina Tricots tröjor dom är kanon, i dom får magen plats och dom är lite längre. Man kan annars köpa mammatröjor billigt men dom är inte lika roliga i färger särskilt inte nu när våren kommer (tycker jag)

Lycka till med shoppandet!

Asrta1 - Mamma till en underbar son på 3 år och gravid i v 28 (27+6) !
  • rara sara

Jag anv inga mammakläder alls. Köpte några byxor men dom anv jag aldrig. Hade istället snygga byxor fast i större strl, har normalt xs i kläder så det fanns ju utrymme att gå upp några strl.
    Men större byxor och långa linnen att ha under tröjorna va nog det enda som behövdes.

• Emma N

Har köpt tre par byxor m mudd (ett par jeans, ett par linne, ett lite finare par). Alla på H&M, blir billigast så... Vad det gäller överdelen håller jag med ovanstående: långa linnen är toppen! Nu är det dessutom lite inne med kort västar och koftor (som slutar under bröstet). De är toppen och kan äv användas efteråt.

• Barn nr2

Mina hängslebyxor (jeans) är det jag anväder mest och trivs bäst i.

• Aprilgroda

Mitt bästa köp var en svart trikåkjol från Boob. Hade den tillsammans med min vanliga svarta kavaj eller med en lång kofta typ varenda dag på jobbet i 9 månader..........

• HaJoMi

Mammatröjor använde jag inte utan valde långa linnen under kjna vanliga toppar. Men mina snickarbyxor och mina mjukisar i velour hade jag inte kunnat vara utan

Svar på tråden Vad "måste" man ha för mammakläder?