• Elin med Wilma och Alva

Fick du några oönskade biverkningar av epiduralen?

Jag har börjat läsa lite om olika typer av smärtlindring inför förlossningen och nu undrar jag hur många av er som drabbats av otäcka biverkningar av epiduralbedövning? Är lite orolig för att få hemsk huvudvärk av epiduralen och jag skulle vilja veta hur många som drabbas av det...  Så om du drabbats av en biverkning, skriv gärna några rader om vilken typ av biverkning du råkade ut för. 

Elin, väntar första barnet - bf 9/10
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du några oönskade biverkningar av epiduralen?
  • Embla

Ja, att värkarbetet avtog och de var tvugna att sätta igång mig med dropp efter några timmar.

• Prinsessan Zelda

ja, fast inte av epiduralen i sig. Var överkänslig mot tejpen som de satte fast på ryggen, kliade som f*n och blev prickigt några dagar efteråt. Men den biverkkningen är så liten att jag inte skulle tveka att ta den igen

The hardest thing in this world...is to live in it.
  • chevy

Jag har fortfarande 3 månader efter förlossningen känningar av där han stack in den *ont ont* Kommer absolut inte ta den nästa gång!

• Jessa med 3

Jag fick klåda efter ett tag, men det gick snart över när värkarna tilltog och det var dags att krysta. Även för mig avtog värkarbetet lite, men jag hade värkar i 36 timmar innan lilleman bestämde sig för att komma ut, så livmodern var väl helt slut dessutom.

Jag fick kateter efter förlossningen för att jag inte kunde kissa själv - en positiv bieffekt tyckte jag som tyckte det var lite läbbigt att gå på toa de första dagarna...

Jag kommer absolut att ta EDA igen - den hjälpte mig att stå ut.

• Toadette

Mitt värkarbete avstannade och det berodde antagligen på epiduralen. Fick värkstimulerande dropp.Tycker att värkarna blev mycket lättare att hantera efter bedövningen men den verkade inte tillräckligt länge..... Fick också kateter eftersom jag inte kunde kissa pga bedövningen. kommer helt klart ta epidural nästa gång också! om det gör lika ont vill säga

• sanndris

Inga biverkningar alls här.. jo kanske att krystvärkarna inte blev så intensiva men jag fick nåt nässpray o sen var allt bra igen..
    Älskade epiduralen, tvekar inte att använda den igen..

• MyFine

Svarade ja, fast egentligen var det väl inte en "otäck" biverkning, men det började klia nå så jävulskt överallt från midjan och neråt! Gick över efter ett tag, men det var ju lite halvjobbigt..

• Helen H 79

nej, funkade jättebra på mig
    Kommer absålut ta den nästa gång oxå om det behövs!!

• Albins morsa

Jag kunde inte kissa av den!!! Det var hemskt att sitta på toastolen nödig till tusen och ändå inte kunna släppa på. Men den underbara personalen satte en RIK, tappade ut det alltså. Verkligen ingen stor biverkning.

Lycka till ts, även om det är ett tag kvar till förlossningen.

• Peztis

Inga biverkningar annat än problem med kissning så det blev kateter men det brydde jag mig inte ett dugg om!

Måste jag så skulle jag inte tveka vid en ev nästa förlossning.

Svar på tråden Fick du några oönskade biverkningar av epiduralen?