• Kwela

Samtalsterapeft

Hej!
    Det börjar att slita på vårt förhållande att skaffa barn. Undrar om någon som är i en liknade sits har vänt sig till en samtalsterapeft? Om, är det någon du kan rek. i Stockholm?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Samtalsterapeft
  • Loppeloppan

Det är en jobbig tid, jag vet!

Läste i din presentation att ni kommer att tillhöra HS. Du kanske kan höra med dem om de kan rekommendera någon? Jag vet att Curakliniken i Malmö hjälper till med det. De rekommenderade bl.a. en kvinna som har jobbat där i massor av år men som sedan utbildade sig till terapeut. Jag var där en gång själv, men jag vet att hon även tog emot par.

Stor kram till dig!

• Kwela

Tack Loppeloppan! Jag tror att HS erbjuder men inte förren man påbörjar sin behandling. Jag tror att det är ganska så lång väntetid så vi skulle vilja prata med någon därimellan. När ska ni sätta igång?

• Loppeloppan

Hon jag var hos var ändå privat - ingen jag "fick" av cura utan de gav mig hennes namn så att säga. Jag var där som sagt bara en gång, men det var skönt att prata med en utomstående som hade full inblick i barnlösheten och dess gissel men som inte var känslomässigt involverad så som släkt eller vänner.

Vi gjorde två icsi 2003 och den sista resulterade i vår fina son. Nu ska jag börja spraya inför syskonförsök i slutet av maj.

Än en gång... lycka till!

Svar på tråden Samtalsterapeft