• Fischbeck

Ta bort spindlar

VI har flyttat till hus som tycks vara invaderat av huserande spindlar. Dessa extra gäster vill vi inte ha så jag undrar finns de något medel som man kan spraya/måla in grunden med så att dom dör när dom försöker ta sig in? Alla tips är välkomna hur man kan få bort dessa oinbjudna gäster. Vi har tagit bort all växtlighet runt huset och singel ska läggas ut närmast fasaden. Men dom kommer ändock in....snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Ta bort spindlar
  • Naimiez

Vill också ha tips! Jag har dödat hur många som helst. Vill släppa ut dem men deär så stora och många att det är omöjligt.

• HumDis

Det är väldigt svårt att bli av med spindlar när man bor i villa. Har ni källare?

Anticimex ger följande råd på sin hemsida om man vill minska antalet spindlar:

"Se till att byggnaden är i gott tillstånd. Täta sprickor och springor, där spindlar kan ha sitt tillhåll.

Klipp tillbaka all vegetation som är i kontakt med byggnaden.
    Utomhusbelysning i anslutning till ingångar/fönster bör ha gult ljus.
    Avlägsna skräp (kartonger, papper, ved m.m.).
    Håll gräs kort (7,5mm eller kortare).
    Avlägsna regelbundet spindlar, spindelnät och äggkorgar med hjälp av dammsugare. Tillslut och kasta dammsugarpåsen efter varje rengöringstillfälle."

/ HumDis
  • Fischbeck

Humdis: Tack för tipset. De är i källaren som vi inrett som dom finns och vi har följt dessa råd från anticimex men just nu är källaren full av kartonger för vi har precis flyttat hit. Men vi avläsnar dom sakta men säkert. Vi städar där nere en gång i veckan och jag har damsugit hela fasaden för förra ägaren brydde sig inte ett jota om spindlar så den är ju täckt med spindelnät....jätte äckligt! Om spindlarna ändå inte vore så sora, från att komma från en lägenhet med normala spindlar och så får man dessa gladiator saker.....jag drömde mardrömmar om dom hela natten. Vill bara att dom ska försvinna från vårat hus!

• HumDis

Fischbeck: Tyvärr är stora källarspindlar något man får leva med när man har källare. Men jag håller med dig om att de är läskiga! Jag hade mitt sovrum i källaren när jag bodde hemma hos mina föräldrar och en natt när jag varit på toa så satt det en enorm spindel på sänggaveln. Snacka om att hjärtat stannade... Kyss

/ HumDis
Svar på tråden Ta bort spindlar