• Tigger is a she

Vad heter praktik/praktikplats på engelska?

Jag ska prata med en engelsman angående eventuell praktikplats på hans avdelning. Praktiktiden skulle i så fall betalas av AF.

Är praktik/praktikplats samma sak som praktikantplats = trainee job?

Finns det andra ord som kan dyka upp, tror ni, som är bra att ha med sig? Just nu står det still.

• Svar på tråden Vad heter praktik/praktikplats på engelska?
  • Jefa

Från lexikon
    Svenskt uppslagsord praktik praktiken subst. praktisk övning
    Engelsk översättning practice, experience
    Exempel

i utbildningen ingår ett års praktik---the course includes a year's practical training
    Stående uttryck i praktiken ("i verkligheten")---in practice ("in reality")
    Sammansättningar/avledningar yrkespraktik---practical (vocational, occupational) training, job experience praktik|plats -en---practical vocational training place
  • Tigger is a she

Tack för era svar!

Hur använder jag det du skriver Jefa? Det står verkligen still i huvudet.

Om jag ska översätta:

"Jag har möjligheten att få en praktikplats betald av arbetsförmedlingen. Skulle det kunna finnas en sådan plats hos er för mig?"

• Tigger is a she

(jag har "mycket goda kunskaper i engelska" som egenskap på mitt CV )

• AnnaKarin79

jag tror även man kan använda sig av 'work experience' även om det kanske är mera prao. men att man skriver att det tex är betald eller lägger till förklaring...

• upptäcksresande

Yepp, har kallar vi dem INTERNS.
    Praktikplats_ Intership

"Jag har möjligheten att få en praktikplats betald av arbetsförmedlingen. Skulle det kunna finnas en sådan plats hos er för mig?"

" I have the opportunity to get an internship paid by the unemployment agency. Would you possibly have room for an intern?"

• Tigger is a she

Tack! Det låter som en jättebra formulering. Precis vad jag sökte!

Tack alla för hjälpen!

Svar på tråden Vad heter praktik/praktikplats på engelska?