• baby2006

Hur lång tid till ersättning för pappadagar kommer?

Vi fick barn nu den 14/4 och min sambo har tagit ut 4 av sina pappadagar förra veckan och har nu börjat jobba igen..

Vi anmälde pappadagarna första dagen som han skulle vara ledig och sen har vi skickat in via fk:s hemsida begäran om pappaledigt..

Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan dessa pengar kommer... jag har för mig att dem brukar betalas ut lite fortare än när vi får mammapenning???

• Svar på tråden Hur lång tid till ersättning för pappadagar kommer?
  • Jennie Brunflo

Man kan räkna med att vänta 30-45 dagar på föräldrapenning och pappapenningen den första gången.

Alla nyärenden har så lång handläggningstid.

• Dopup

Jag vill minnas att mina första 10 dagar fick man ut bara några dagar efter att man anmält dom till FK. Dom betalades inte ut på den vanliga utbetalningsdagen utan kunde komma lite när som helst under månaden. Jag fick i flera omgångar då jag delade upp mina 10 dagar.

• baby2006

Dopup: Ja jag har för mig att sambon fick det på samma sätt vid vårt första barn.. Denna gången har de ju alla hans inkomstuppgifter osv. redan så jag hoppas att det går fort för vi skulle verkligen behöva dessa pengar denna månaden... =)

Tack för ditt svar

Svar på tråden Hur lång tid till ersättning för pappadagar kommer?