Vår Grand danois är avlivad :-(...........
Vi går som i en mardröm här hemma de värsta som kan hända har hänt.
I helgen hade vi vår familj här med mina systrar o bror o föräldrar o dylikt o hade hur trevligt som helst! skrattade o åt gott ja you name it!
Jag var trött vid ett tiden på natten o tackade för mig magen känns tung o jag hade ischias. Jag klappade om hundarna o pussade godnatt. Min syster stod brevid o vår grandis tiggde om fjäsk ifrån henne oxå. Hon klappade om o han viftade glatt på svansen. MEN något gick snett han gläfste till o bet henne i läppen *gråter*
De blev ett snitt i överläggen så hon fick åka o sy *svär* Jag trodde inte mina ögon när jag såg henne...tänkte att de är en ond dröm så låt mig vakna!
Vår grandis har alltid varit misstänksam emot främmat har liksom hållt sig på avstånd när de kommit nytt folk o sådär. Men min syster har han träffat sedan han var en liten fjärt. Han hade blivit mer misstänksam än vanligt på sista tiden o de började mer i början av sommaren. Man har liksom varit lite spänd o sagt till folk att hellre låta honom vara då så får han komma själv o hälsa när han vill osv. Vi har haft kontakt med uppfödarna hela tiden o bett om råd mm. Det känns som vi gjort vad vi kunnat gått på kurser aktiverat honom, älskat honom!
De känns som ett totalt misslyckande! *usch är så ledsamt*
Vi har ju vår lille basset hound kvar..tack o lov. Jag är lite rädd att han sörjer...dom var bästa vänner o alltid tillsammans. Så vi får lägga mycket energi på att aktivera honom nu.
Min syster mår efter allt som hänt förhållandevis bra...hon är mest ledsen över Elton o varför det blev som det blev.
Jag har en konstig tomhet i kroppen...jag sörjer för min systers skull o undrar om det kommer bli ett fult ärr? ....Jag är förbannad o besviken ledsen på vår Grandis som beteede sig så...o jag sörjer att han inte längre finns hos oss...trot eller ej! även om jag inser att jag aldrig skulle våga lita på honom igen. Herregud vi ska ju få en liten i nov vad kunde skett då.
Min man åkte o avlivade honom i söndags o jag åkte med men orkade inte gå med in. Jag önskar ingen att behöva gå igenom de här vare sig bli biten eller som hundägare. Veterinären var jättebra hon tyckte vi gjorde rätt o stöttade o sen såg hon ju hur otrygg han var i främmat sällskap. Men konstigt är det, allt bara vältes omkull ifrån skratt o glädje till sorgens dag/natt. Som vi gråtit, gått som i koma.
Jag behövde bara få skriva av mig...det känns så ruttet hela situationen. (de blev visst långt)......