Nu kom jag på en nostalgisk sak till, klippkorten där vi hyrde videofilmer! De var gula och så fick man en stämpel varje gång och efter 10-20 gånger fick man hyra filmen gratis. Dessvärre fanns det inte så många filmer att hyra för vi hade en Philips videobandspelare där man vände på banden efter ett tag. Den slog inte så värst, men halva min släkt hade spelare så vi bytte band rätt länga minns jag.
Sedan kommer jag ihåg att jag samlade på Trisslotter hos mormor. Jag hade dem i plastfickor och så skrapade jag (det var skrapade nitlotter, men lite skrap fanns det alltid kav) lite på dem när jag kände för det. Haha, jag hade jättemånga, men sparade bara en av varje färg - de bytte färg rätt ofta på den tiden! Någon gång när jag är där måste jag leta upp lotterna, det var länge sedan jag tittade på dem.
Glass pratade du om ja... Jag har nästan alltid ätit Daimstruten, men minns även glassar som jag dessvärre inte kommer på namnet på just nu. Den man delade i två, Iglo var populär för det blev billigare att dela en sådan än att köpa två Piggelin har jag för mig. Jag var inte så förtjust i smaken, men ekonomin var ju begränsad när man bara var en sju, åtta år sådär.
Apropå skorna också, hon hade ett par vita med tunn sula och snörning ganska långt ner. Sulan var sådan att det gick att lägga twistbanden lite uppepå den, men de var tunna i sulan så det var en bra känsla av kontakt också. Ja, lätta skor tror jag var en förutsättning - man hoppade sällan twist på vintern!