Inlägg från: AmBeZa |Visa alla inlägg
  • AmBeZa

Nostalgi-tråden

Nu när det börjar bli vår blir jag lite nostalgisk av mig...

Idag när jag la sonen tänkte jag på när man fick nya vårskor och skulle ut och testa om de var bra att hoppa streck/twist med!! Varje år fick vi "kina-skor" som vi kallade dem... De hade brun tunn sula och resten var av svart sammet... Och de hade en rem över... Så fina!! Och de var jättebra att hoppa med och smattrade när man gick!! Någon 70-talist som kommer ihåg dem?!

Vad tänker ni på när ni blir nostalgiska??

• Svar på tråden Nostalgi-tråden
  • AmBeZa
    seroc: Vad hade hon för skor då?

Jag minns att nät-skor var väldigt bra att hoppa med oxå!!
  • AmBeZa
    Oki vi snackar glass då!!! CoolSkrattande

Nån som kommer ihåg den underbart goda glassen Joker??!! Räcka ut tungan En strutglass med en skumboll i mitten... Den var god den!! Räcka ut tungan Men som vanligt när jag gillar en glass så plockar de bort den!! Gråter
  • AmBeZa

Hehe kul med Triss-lotterna!! Fast jag fattar inte riktigt vad det var för kul med det.... Hehe

Åh det var ju så kul att hoppa twist!!!! Sällan man ser det nu för tiden...

Nattugglan by night
  • AmBeZa

Nej inte jag heller... Men gud vad kul det hade varit att fräsha upp minnet!!

• AmBeZa

Det hette väl i alla fall att man gjorde olika kurser... Ja just det, så skulle man höja när man klarat kursen längst ner, sen klara den vid knäna och sen vid låren o.s.v Till slut stod väl de som stod med armarna sträckta rätt upp!! Då var det väldigt högt och inte lätt!! Men då fick man väl ta hjälp och fästa twistbandet under byxbenen eller nåt????

• AmBeZa

Ja herregud!! Man sprang väl minst från 25 meters håll för att komma upp på det bandet!!

Sen kunde man ju hoppa med twistet i en triangel, då skulle man ju först hoppa ett hopp på varje sida bandet och sedan två osv Det var lite jobbigt kommer jag ihåg!! Kanske ska införa det som träning här hemma...

• AmBeZa

Jag har två småsystrar som är 13 resp 18 år yngre än mig och de har aldrig hoppat twist vad jag har sett... Vi hoppade långhopprep oxå men det har jag inte heller sett... Vad gör barnen nu för tiden??!!

• AmBeZa

Och så fanns det en glass som hette "Snack"!! Med jordnötter o kolasås.... Yummi!!!! Nu för tiden har jag ingen glass jag är sugen på!! Och tur är väl det i och för sig... Tip Top, en annan favorit från förr, har ju kommit tillbaka men jag tycker inte den smakar som förr... Inbillning??

Svar på tråden Nostalgi-tråden