• Anonym (Nyfiken!)

Bristningar på magen

Hej

När jag var gravid fick jag jättemycket bristningar på magen. Så länge jag hade magen kvar så var de bara streck på magen men nu när jag har tränat så är magen liksom platt under en hel massa lös, rynkig hud=). Det ser riktigt kul ut och är inte alls nåt jag vill visa på stranden i sommar=). Är det nån som har nån mirakelkur på hur man kan få huden att dra ihop sig lite och bli lite stramare? Det är inte ränderna i sig som är värst utan det att min made ser ut som ansiktet på en sönder-solad 135-åring..=)

• Svar på tråden Bristningar på magen
  • Anonym

Bukplastik är tyvärr det ända som får bort det överflödiga skinnet.
    Jag gjorde en bukplastikop i maj förra året, och jag kan verkligen rekomendera det ! Har en alldeles platt och fin mage igen , hade massa(!) löst äckligt, hängande skinn innan.

• ninahelena

Åh, jag tycker det är så vackert med magar som burit barn...
    Så synd att du känner så. Hoppas det blir bra!
    Kram

• Anonym (13:43)

ninahelena
    Du kan inte mena att du tycker at det är vackert när det hänger som en lös sladdrig påse av skinn, ca 10 cm ner nedanför magen av enbart skinn?!

• Anonym (pappa)

Min fru fick bristningar på magen när hon var gravid och jag måste säga att jag tycker det är snyggt. Hur mycker spelar väl ingen roll, du har fött barn, var stolt med din lilla rynkmage!!

• Anonym (Nyfiken!)

TS här. Jag vill bara säga att om det inte var så fruktansvärt obehagligt när magen liksom viker sig eller fastnar i byxlinningen så skulle den vara enklare att leva med. Tur att känseln är så pass reducerad som den är annars skulle jag skrika högt alla de gånger jag nyper mig i det lösa skinnet. (minns känslan när ni var små och mamma drog upp dragkedjan i skinnet under hakan) =)

• wellah

bukplastik är nog enda sättet tyvärr.....

• Anonym

Det absolut sista jag skulle gjort är operation...testa olika krämer som stramar åt å så..kanske blir bättre om du gör det under en längre tid..

• hobnob

Hur länge sedan var det du fick barn? Kanske tar det ett tag innan magen har återhämtat sig...?

hobnob
    Fast skinnet drar liksom inte tillbaka sig igen, tyvärr. Jag op mig när dottern var 7 år.

• hobnob

Anonym (13:43): Ok! Jag tänkte bara att det kanske var alldeles nyligen hon fött barn och att magen kändes "lite sladdrig". För mig blev det så när jag fick barn för 10 år sedan, och min mage återhämtade sig helt.
    Frågan är hur den blir nu när man inte är så pur-ung längre!
    Kanske det blir mer "häng" den här gången....

• Anonym (Nyfiken!)

Det är 2 år sedan jag fick barn. Har tränat hårt och är nu mycet mer fit och vältränad än jag nånsin varit ens före barnen. Jag är helnöjd med min kropp i övrigt och magen är platt, under allt detta skinn. Vet inte hur jag ska beskriva. Efter förlossningen har man ju liksom mage kvar. Hela magen är ju liksom degig då. Nu är ju allt det borta. Kvar är bara allt det skinn som sedan blev för stort. Att det ska gå tillbaka är inte att drömma om. Det finns inte en chans. Jag vill mest veta om nån har hittat nån kräm eller har nåt annat tips på hur man kan strama upp skinnet lite grann. Jag vet att bukplastik ger kanonresultat. Har kompisar som gjort det. Har dock inte råd med det i dagsläget.

• Anonym (lillan)

har också stora problem med allt överblivet skinn och det är inte vackert.Vet någon vad en bukplastik kostar?

• Neko

Du kan ju alltid testa någon olja med citron i, det ska kunna strama ihop huden litegrann sägs det... typ massageolja med citron och smörja med det?

• jeppesmamma

Om man gör en bukoperation, blir bristningarna bättre då med eller?
    Jag har gått ner en massa med och har en massa löst skinn på magen OCH bristningar, inte alls kul när man är 23 år Fast ¨åldern spelar nog ingen roll.... haha
    Är det ingen som vet om nån bra kräm??

• MansonDust

Men gör man en operation blir man oftast tillsagd att inte skaffa fler barn.

jeppesmamma
    Om man säger så här, jag hade en navelpiercing innan...och det enda som syns av den nu är det översta hålet och det sitter precis nere vid där könshåret börjar numera . Så då är alltså de flesta bristningarna på soptippen nu ...fast några syns ju klart fortfarande...fast längre ner då .

Svar på tråden Bristningar på magen