• Anonym (försiktig)

Bdsm?

Är det flera här inne som utövar bdsm av något slag? Kanske är HELT fel ställe att prata om detta, vad vet jag (hör ni hur fördomarna flödar? ;). Jag undrar bara hur man ska gå vidare när man känner att handbojor, ögonbindel och lite hårdare tag inte räcker till? Jag vet inte hur långt jag vill gå, eller ens vad jag vill göra. Är helt kluven och förvirrad.
    Vad är era erfarenheter och åsikter?
    Ni får gärna kommentera rent allmänt och fråga vad det handlar om om ni är nyfikna. jag vet att många tycker det ät sjukt att tända på smärta och undergivenhet, men skriv det på ett lite snällt sätt i så fall.. Hyffs borde väl kunna existera?

• Svar på tråden Bdsm?
  • Anonym

Jag är utstuderat ug och min partner och jag härjar rätt bra med diverse aktiviteter.
    Strunta i fördomar och njut av det helt underbara man kan uppleva!

Jag älskar allt och har testat en del med min förre och nuvarande partner. På olika sätt.

Jag älskar det!

• Anonym (försiktig)

Gud vad kul, jag är inte ensam! Får man fråga hur pass ug du är? är det 24/7 eller bara i sängen? Vad använder ni? några tips?

• Anonym (bdsm)

här är en till ug tjej...

beror på vad du vill ha, testat piskor, ridspön? det är ett sätt om man gillar smärta, klädnypor på diverse ställen på kroppen, sen är ju allt personliga preferenser och vad man tänder på... vi gillar t.ex rape-play

• Anonym (älskar)

Ts (det var jag som skrev först och nu skriver jag i "älskar" som signatur så du vet vem du pratar med.)

Med min förre man hade jag ett 24/7 som var helt underbart med dygnetrunt attityder och mys.
    Nu är det inte genomförbart eftersom jag och min sambo har barn. Så det blir i sängen.

Har du en partner?

• Danbala

Du kan kolla in darkside.se
    Det finns forumdelar på helgon.net och på passagen.se avsatta för BDSM-frågor också.

> Jag undrar bara hur man ska gå vidare när man känner att
    > handbojor, ögonbindel och lite hårdare tag inte räcker till?

Fler rep och bojor, eller redskap för att göra de hårdare tagen hårdare? Mer mental och verbal makt och kontroll? Det beror givetvis på vilka delar av B/D/S/M du föredrar.

> Jag vet inte hur långt jag vill gå, eller ens vad jag vill göra.

Litar du på din partner, så kan ni testa er fram tillsammans såklart. Det finns "kontraktmallar" där man kan skriva ner vad man kan tänka sig kanske att prova etc. Jag tycker inte de ersätter kommunikation, såklart, men kan vara ett bra sätt att reda ut tankarna, för sig själv också.

> Är helt kluven och förvirrad.
    > Vad är era erfarenheter och åsikter?

Skynda långsamt. Tänk på gränserna, men ta inte så långa språng att du tappar fotfästet helt. Nihar gemensamt ansvar för att allt fungerar bra - "plugga på" tillsammans och diskutera saker!

• Anonym (försiktig)

bdsm: Pga av min sjukdom kan jag inte använda piskor, det gör aldlels för ont, för ont för at tjag ska gilla det, det får nog stanan vid smisk.. Tyvärr! För jag är bra sugen men..
    Rapeplay är bland det bästa jag vet

älskar: ja det har ajg och han är inne på samma spår som jag, så vi har det fasligt roligt i sängen, men 24/7 är inget för mig.. Jag är för uppköftig och självständig för det. Haha.

Danbala. jag är mdlem på Darkside, en rätt bra sida. Men ajg känner mig mera hemma och tryggare här... Jag gillar mest.. ja.. Hmm. verbal kontroll och undergivenhet så att säga. Och bondage (lätt) Min partner och ajg kommunicerar jättebra så vi pratar mycket om hur vi ska gå till väga, men det är svårt när jag inte riktigt vet vad det är jag söker efter...
    det känns som om jag vill köra hårt som fan (ursäkta uttrycket) men jag vet itne riktigt vad ajg menar med det..

Usch ajg låter ju helt supervirrig.

Men tack snälla för era goa svar!

• Anonym (smisk)

Hej du, här är en till
    Är ug men är lite sugen på att prova den andra rollen oxå...
    Har inte blivit så mycket smisk och bindningar det sista eftersom jag ska föda barn om några veckor men sen blir det nog liv i luckan igen hoppas jag.

• Anonym (försiktig)

Smisk: Jag är inte dominant av mig egentligen, men får jag ett ljus i handen så blir jag helt plötsligt en massiv sadist. Haha. Bitas är också rolgit,men det gillar inte min partner tyvär.
    Oj ja då är det nog bäst att ta det lugnt! Lycka till med förlossningen förresten.

Hur länge har du (och i andra med) känt att ni varit "såhär"?

• Anonym (Madam)

Här har ni en till. Älskar lekar med piskor handbojjor ,benspridare gags m.m.
    Är både ug och dom..

• Samantha

ursäkta men 24/7? Vad innebär det?

Svar på tråden Bdsm?