• Anonym (försiktig)

Bdsm?

Är det flera här inne som utövar bdsm av något slag? Kanske är HELT fel ställe att prata om detta, vad vet jag (hör ni hur fördomarna flödar? ;). Jag undrar bara hur man ska gå vidare när man känner att handbojor, ögonbindel och lite hårdare tag inte räcker till? Jag vet inte hur långt jag vill gå, eller ens vad jag vill göra. Är helt kluven och förvirrad.
    Vad är era erfarenheter och åsikter?
    Ni får gärna kommentera rent allmänt och fråga vad det handlar om om ni är nyfikna. jag vet att många tycker det ät sjukt att tända på smärta och undergivenhet, men skriv det på ett lite snällt sätt i så fall.. Hyffs borde väl kunna existera?

• Svar på tråden Bdsm?
  • Danbala

försiktig:

Åh, både länge och inte länge alls. Jag har levt med drömmarna och tankarna så länge jag kan minnas, men aldrig riktigt fattat att det gick att leva det också - aldrig kommit i kontakt med någon som pratat om det, förrän för snart ett och ett halvt år sedan.

• Anonym (smisk)

TS: Fantasier har funnits sen 17-18 års ålder (25 idag) men så träffade jag min sambo som hade kommit lite längre och då började vi med detta lite mer.

• Danbala

Samantha:

24 timmar om dagen, sju dagar i veckan! Med andra ord, att man hela tiden lever i ett överenskommet maktförskjutningsförhållande.

• Anonym (försiktig)

Madam: vad kul med en switch! Har du något du föredrar?

samantha: 24/7 betyder att man lever i ett bdsmförhållande dygnet runt. Man har alltså rollen som dominant och undergiven hela tiden.

Danbala. Du tog faktiskt orden ur munnen på mig. Jag har det EXAKT likadant!

• Samantha

jaha... anledningen till att jag reagera var att bebis är beräknad att komma 24/7. Skrattande

Tack för att ni orka svara iaf!

• Anonym (försiktig)

Samantha: haha ja det avr ju lite lustigt. *S* Klatr vi svarar, frågar man inte får man ju inget veta och det är alltid bra att lära sig något nytt.

• Master J

Ja vi som gillar bdsm i dess olika former dyker upp både här och där vilket inte alls är att förundrar sig inför. Lever självfallet tillsammans med min ug-tjej... dock ej i 24/7..

• Anonym (aaaa)

Här har ni en till....

Jag och min man älskar piska,ögonbindel.Latex,läder,smisk.Fetisch.

Vi är öppna för precis allting,och vi diskuterar allt inom sex och detta ämne.
    Är kul att vi två är så öppensinnade i vårt förhållande.

• Anonym (domina)

Och här dyker en dom.tjej in då tyvärr står det HELT still här hos oss, pga en drös ungar och stressig tillvaro, ingen tid finns över eller ork för den deln

Men när vi har bdsm, är det han som vill vara undergiven, och jag älskar tanken på att jag då kan göra EXAKT vad jag vill. han litar fullt på mig, som tur är.

• Anonym

Beratta for en oinvigd som har provat pa lite sant har sex vad det ar killen gar igang pa nar han far gora vad han vill eller vad man ska saga? Antar att jag ar den undergivna for han brukar binda mig och sadar. Har aldrig bundit honom fast han fragat om jag vill. Skulle kanna mig lite lojlig tror jag. *rodnar*

Dessutom brukar han kunna daska till mig pa rumpan en eller tva ganger ibland, inte sa jattehart, vad ar det som ar tandande med det? Varfor gor han det? Alltsa, det gor mig inget men jag ar bara nyfiken pa vad han far ut av det sa att saga?

• Anonym (försiktig)

Anonym: det är svårt att förklara, jag kan ju itne svara för honom. Men det kan var en känsla av att han gillar till tillfoga dig lite lätt smärta, markera lite lydnad, känna sig dominant. T.ex.

• Anonym (försiktig)

Anonym: DU gör väl ingenting som du inte vill? Bdsm är på BÅDAS villkor!! Mycket viktigt!!

• Anonym

Men varfor vill han att det ska gora ont pa mig?? Vad ar det for "pervers" njutning att gora sin alskade illa? Alltsa, jag ar med pa allt och gor inget mot min vilja men jag vill forsta varfor han gor som han gor.

• Danbala

Anonym 8947565:

Ah, det kan vara ett lite "farligt" ord att använda i sammanhanget - perverst. Det är en sexuell läggning, vilket man väl kan kalla en perversion, men de flesta av oss (har jag upplevt det som i alla fall) uppfattar att just ordet perversion har blivit väldigt negativt laddad. "Gud vad perverst!" utropar folk för att påvisa att det är sjukt och motbjudande. Det är det ju inte för dem som gillar det, såklart, och om alla inblandade är vuxna och njuter av det, kan det uppfattas som kanske kränkande att det får stämpeln "perverst". Kalla det en parafili istället.

Det är nog omöjligt att förstå vad en annan människa får ut av sina sexuella önskningars uppfyllande, personligen har jag fått uppfattningen att de flesta sexuella sadister har olika skäl och olika upplevelser av att tillfoga andra smärta. För min egen del handlar det om att kunna ge den jag älskar det jag får själv - den oerhörda njutningen som går hand i hand med smärtan. Vad just din kille får ut av det får du nog faktiskt fråga honom.

Slutligen:
    > Har aldrig bundit honom fast han fragat om jag vill. Skulle
    > kanna mig lite lojlig tror jag. *rodnar*

Joo, man känner sig ju alltid lite fånig om man gör något man inte kan. Det är ju en träningssak! Ett tips är att prova det ändå någon gång (såvitt det faktiskt inte känns riktigt _fel_ för dig), och då ha en precis plan för vad du ska göra. Typ: Binda fast honom så han inte kan röra sig eller gå därifrån, sedan kittla honom (eller annan lämplig "light-tortyr" - isbitar och/eller stearinljus kan man också ha roligt med helt utan att bli brutal) ett bestämt tag (säg, tio minuter), sedan reta honom sexuellt ett tag till innan du binder loss honom och ni har sex, eller att ni har det medan han fortfarande sitter fast, eller vad du nu tror att ni skulle tycka om. Alltså, ha en klar plan på vad du ska göra. Improvisationssituationen är inte rolig om man inte redan "kan" knepen och har en repertoar. Skulle vara som att sätta sig bakom ratten i en bil med en nyckel i handen utan att ha en aning om vad man ska göra sen.

• Anonym (educate me)

Här hittar man då det man inte visste att man ville... eller vad jag ska säga...
    Killen min har sagt i många år att han märker att jag går igång extra när han "tar i lite" så att säga; blir _något_ brutalare.

Efter en _lång_ period av _total_ brist på sexlust har jag äntligen kommit igång och vågar nu erkänna att jag kanske är lite "udda" (det har känts så, menar inte att trampa någon på tårna!), att det nog är så att det krävs lite mer för att det ska ge mig något...
    Jag har världens bästa karl som väntat så länge!!!!

Härom veckan köpte jag ett set remmar och blev bunden.

Läste ett inlägg om rapeplay, och bara ordet säger mig att detta skulle kunna vara något för mig!
    Vill någon av er insatta snälla berätta mer _hur_ man får igång ett sådant "rollspel" eller vad man nu kallar det?!

• Anonym (e)

Jag och min man sysslar med BDSM. Eller rättare sagt; gjorde Men med små barn och en till på väg, ligger det på hyllan. Men jag vet att allt har sin tid och att vi har hela livet på oss sen att ta igen det. Men visst har man en längtan i kroppen...

I vårt förhållande är jag ug och han dominant.

• Anonym (försiktig)

Danbala: Tack för att du skrev det där långa inlägget så slapp jag förklara.

educate me: Ett tips som vi brukar använda är att när ajg fptt mina orgasmer så bruakr ajg säga att nej nu är det nog, nu får du iget men för nu har ajg fptt mitt. Och så bärjar vi bråttas och han får sin vilja fram gonom fasthållning och liknande. Hihi. Men det finns ju många vägar att gå på, det beror på hur pass mycket rollspel man vill lägga in i det hela... Grattis förresten till ditt uppvaknande, du har mycket kul att se fram emot

Svar på tråden Bdsm?