• Sleepyhead

hur ofta klipper ni klorna på era katter?

Jag älskar min Teo 060101!!!
  • Svar på tråden hur ofta klipper ni klorna på era katter?
  • Zenobia

Mina missar få så långa klor och så springer dom ute och så bryter dom av dom. Så då blir sår och de gör nog ont också. Därför klipper vi dom

• sheeba

Jag klipper dem när jag känner det gör ont i mig när hon går
    Hon är inne katt annars så sköter hon det rätt bra på klösbrädan så det blir inte så ofta.

Men jag vill gärna hålla dem lite "trubbiga" nu när alex är framme och klappar och är på henne. För hon säger i från i bland och river till på handen.
    Dock inget farligt men jag vill inte riskera något.

• tr3z

Har innekatter som vi klipper klorna på när det behövs. Behövs gör det när klorna går igenom våra kläder tex när de trampar runt på min mage innan de ska lägga sig och gosa, det gör ont att få klor i magen!

• Dundermamman

Jag klipper klorna på mina katter varje söndag .
    Söndagar är katternas dag för skönhetsvård med kloklippning,borstning o ibland bad (inför utställningar).

• 201201232

Varannan till var tredje vecka. Vår katt har grova klor som hundklor ungefär och de måste verkligen hållas i trim. Han skulle behöva en klösbräda med sandpapper på om han skulle fixa det själv..

• Eofrysina

Jag klipper bara vid behov. De är utekatter, men på vintern ligger de mest inne och kan då få för långa klor, det är då jag klipper dem... nu när de springer ute existerar inte ngt kloproblem.

• stenfalk

Utekatten klipper jag aldrig klorna på. Hon håller dem i trim själv. Min innekatt klipper jag klorna på kontinuerligt. Hon avskyr det nämligen och går helt enkelt inte hålla fast när man skall göra det, så jag får ta en klo då och då när hon inte är riktigt uppmärksam. Men man brukar sällan hinna med mer än en då. SÅ man får göra det ofta.

• TantGsgubbe

Typ varannan vecka eller när jag märker att dom börjar bli långa då en av katterna tycker om att försöka "bädda till" mig innan han lägger sig ner och det är ingen hit med långa klor.

Framförallt klipps det så ingen i familjen får några större blessyrer och man kan ju slippa undan det värsta "klickandet" på parketten

Båda katterna är rena innekatter

• No 1

Mina tre är utekatter o vi har aldrig klippt deras klor...

Mamma till 3 töser, gravid i v 28 med nr 4..en kille??
Svar på tråden hur ofta klipper ni klorna på era katter?