• Darling73

blåsor i rumpan!?

Upptäckte här för en stund sen när jag böt blöja på min son att han hade 5-6 blåsor i rumpan!! 2 av dme var ganska stora...

Han hade bajsat och jag vet inte om han gått med det ett tag, vi har varit ute och jobbat och varken jag eller mannen kände nåt. Men inte kan de väl få blåsor av det? Eller?

Är de kvar i mrogon så ringer jag självklart BVC, men nån av er kanske har en aning om vad det är???

• Svar på tråden blåsor i rumpan!?
  • sheeba

Är det stora blåsor? Eller är det mer som vita prickar eller vad man ska säga?
    Det kan vara att det har blivit förvarmt. Eller svamp Alexander fick svamp och han blev helt knottring och fick vita prickar.
    Gick till bvc och jag fick en salva av henne som jag skulle smörja på.
    Men är de kvar i morgon så hör med bvc.

• Darling73

läste nyss på netdoctor om detta...och dte kan vara nåt som heter blöjdermatit...vanligt om barnet har diarre, och det har han haft ett tag nu...(tänder??)

kollar i morgon, ringer BVC om de är kvar...

• Crispie

Usch, stackarn... smörj jättetjockt med först idominsalva och sen inotyolsalva utanpå det... JÄTTETJOCKT.

Min dotter hade så för ett tag sen och hon hade ONT...

Förmodligen har han haft bajset en LÅNG stund...

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Lorelei

Daniel får sådana exem av vissa blöjor, blir helt enkelt exem. Lufta! Smörj med bröstmjölk om du har och räcker inte det så är inytolsalva bra! Men ffa lufta!

• Lorelei

inotyolsalva heter det ja... tack

• Darling73

han verkade inte lida av dem, om han nu gått med bajset ett tag...stackarn...får dåligt samvete när jag tänker på att han har kunnat gått med den länge...

får smörja på rejält i morgon om de är kvar!!

tack alla!

Svar på tråden blåsor i rumpan!?