• Zach

För oss med migrän

mat går absolut inte att äta under ett pågående anfall. men efteråt äter jag som en häst.

Nåra pratade mediciner alla har väl fått testa imigran kan jag tänka mig, funkar jätte bra för mig.

• Zach

på två veckor över åtta migränanfall (tappade räkningen vid åtta)
    när ska de komma på nåt vettigt förebyggande för oss med migrän.
    Förresenten ingen här missade väl nyhetsinslaget som tv4 gjorde om att p-piller kan ge mer migrän. För mig var det ingen nyhet eftersom jag hade turen som sprang på en läkare på Vara vårdcentral som sa åt mig att sluta äta dem. Efter det minskade migränen väsentligt. Men sen har man ju ändå perioder där det smäller till gång på gång ändå. :P

• Zach

vaknade med migrän IGEN!!! 15 gånger på tre veckor - jag är helt slut nu

• Zach

Jag har imigran som hjälper rätt snabbt. Men migränen kommer när den vill. Jag har perioder då jag har migrän nästan varje dag. Sen har jag perioder då jag är fri från det, tyvärr är dem perioderna så sällan o korta.

• Zach

EdinaD:
    det låter vädigt likt migrän. Oftast sitter migrän huvudvärk i ena halvan av huvudet (OBS dock inte alltid). Gå till en annan läkare o berätta att du tror att du har migrän. Då kan du få mediciner som lindrar eller avbryter anfallen. Våga byta läkare, det är alltid bra och få prata med en ny läkare.

• Zach

EdinaD:

Jag har fibromylagi dessutom o vet allt om dåliga läkare. Stå på dig!

Svar på tråden För oss med migrän