• malin21

NäsHår

Hej tänkte bara höra med er, hur ni gör med erat näshår..
    har ni något smidigt sätt att ta bort det på, det gör ju så jävla ont

• Svar på tråden NäsHår
  • NenniePennie

HAHA alfelina , inte snällt att luras

• NenniePennie

tänkte precis fråga alfa om det gör jätteont :P kan bara tänka mig

• Lassie

Detta är ett mycket allvarligt och viktigt ämne som också tangerar ämnet "öronhår". I mitt fall är det så att jag har införskaffat en av de tidigare nämda maskinerna för avlägsnande av missprydande hår.
    Om jag nu emellrtid skulle missa att använda den och en "antenn" visar sig så visar min sambo ingen nåd utan rycker ut allt med en pincett. Detta är en otroligt smärtsam upplevelse och både jag och katterna vågar inte fram under sängen på timmar efter behandlingen.
    Vax som förslås här vågar jag inte ens tänka på hur det skulle kännas.
    (Nu är det väl bara att luta sig bakåt å vänta på inläggen om sjåpiga karlar?)

• malin21

okej, men apparaterna klipper dom bara av??
    typ som en rakapparat??
    och vad kostar dom??
    och hur ofta på ett ungefär??

• Lassie

Min första hette "Moser" och kostade 99Kr, men det enda den åstadkom var att lukta illa och väsnas, några hår klippte den inte. Nu har jag en Remington som kostade kanske 350Kr i elaffären, men den klipper alldeles utmärkt och har diverse utbytbara huvuden.

• malin21

men gud va bra, en sån måste jag investera i..
    ca hur ofta??
    klipper den bara av, inte rycker :-O

• Lassie

Min sambo rycker
    Remington klipper
    (Ett av alternativen får mig att darra)

• Lassie

Man får skriva så gott man kan i detta allvarliga ämne, det är som alla förstår en traumatisk upplevelse varje gång ryckningarna inträffar.
    Det som jag tycker är orättvist i sammanhanget är att katten som har betydligt värre problem än mig med näs och öronhår (se: www.familjeliv.se/krypin/lassie/gallery/phprfxh0g.jpg ) slipper få håren ryckta.
    Katten sympatigömmer sig dock ihop med mig under sängen i alla fall.

• Dex

Jag har upplevt samma trauma som Lassie berättar om... till jag köpte en Panasonic äs/öronhårstrimmer på Teknikmagasinet i höstas. Kostade ca 200 kr och nu behöver jag för första gången på flera år inte oroa mig över hustruns attacker med pincetten. En klippning räcker ca 3 veckor, tänk om det var så med håret på huvudet oxå... det får man raka var o varannan dag.

Svar på tråden NäsHår