• Marnus

Sååå himla orolig!!

Helt ärligt: Hur vanligt är det med små blödningar i börjar av en graviditet? Är nu i vecka 6 och har till och från haft små, små ljusrosa streck på pappret! Idag var det aningen kraftigare än de andra dagarna.. Men absolut ingen blödning.. Är detta vanligt eller är det som jag fruktar, att jag håller på att få missfall?

Kramar

• Svar på tråden Sååå himla orolig!!
  • Skeppet

Det är olika. Många (många!) har det så utan att det är någon fara. Men det kan också vara illavarslande. Det är ju så individuellt var för man får missfärgade flytningar. Det enda rätta du kan göra är att kontakta MVC så får du förhoppningsvis en individuell bedömning. Kram

• Lilla molnet

Tycker du ska kontakta MVC på en gång. Onödigt att oroa sig. Jag gick igenom samma sak, var livrädd för MF och kontaktade MVC. Jag blev scannad för att se om det var liv (vilket det var). Deras teori var att ett litet blodkärl långt nere i livmodern hade gått sönder. Hur som helst så upphörde blödningen igen.

• Madelenin

Jag blödde. Det är vanligt men ´man ska alltid kolla upp det tycker jag. Åtminstone för att lugna sig själv! Lycka till!

Svar på tråden Sååå himla orolig!!