Vad för telefon/Internetabonnemang?
Jag ska flytta hemifrån och undrar vad du/ni har för telefon/internet abonemang, vad det kostar och vad ni tycker om det.
Jag ska flytta hemifrån och undrar vad du/ni har för telefon/internet abonemang, vad det kostar och vad ni tycker om det.
Telefon har jag Optimal Telecom, har inget att klaga på där...och de skickar räkningen så fort den överstiger 300 :-, så man får aldrig några riktiga jätteräkningar...
Internet ska vi skaffa nu då vi ska flytta till ny lägenhet, har inte bestämt oss än, men funderar på Bredbandsbolaget, då de har bra priser och vi är inte direkt stormrika...
Tele2 på hemtelefonen har gjort vår telefoni billig. Betalar runt 180 kr i månaden och kan ringa utan minuttaxa till alla fasta telefoner och alla comviq-telefoner (vilket vi har på våra mobiler).
Vi har bredbandsbolaget på både telefonen och bredbandet, jag kan ju inte precis påstå att vi är nöjda. När vår binningstid går ut så kommer vi att välja ett annat bolag.
Barn nr2: varför inte nöjda?
tack för alla era synpunkter.
Vi är inte nöjda pga att de inte levererar den hastighet vi köpt, vi beställde 24MBit och de sa att vi skulle inte kunna komma upp i det då vi bor lite för långt från centralen, men vi skulle kunna komma upp i 17-18MBit det gör vi dock inte vi har som högst kommit upp i 11MBit. Vilket ju är definitivt lägre än utlovad hastighet, men nu har de ändrat sitt abonnemang så att det heter upp till 24 MBit så vi kommer ju inte åt dem pga det.
Men telefonen är det lite bättre men det är ofta avbrott och felkopplingar.
Och så har de världens längsta kötid till kundtjänst, har nog aldrig ringt dit och inte fått meddelandet "det är mer än 20 min väntetid" i luren. Deras tekniska support är dock OK, om man bortser från att det alltid är långt kö dit med.
Vi har telia-abbonemang på telefonen. Ungdomsabbonemang så det kostar ca 400 i kvartalet. Sen har vi tele2 som förval, alltså som vi betalar samtalskostnader till.
Vi ringer väldigt väldigt lite från vår hemtelefon eftersom vi i princip ringer gratis från våra mobiler så nu när vi fick räkning sist var den på 200 kronor för jan-mars.
Internet har vi telia ADSL, kostar 1017 i kvartalet. Inte det billigaste, men vi har aldrig haft strul med det, så då tycker vi det är värt att betala lite extra. Inte säkert att det hade strulat med något annat heller, det kan man ju aldrig veta. Men vad vi har hört från vänner och bekanta så har det varit problem med de flesta andra bolagen för deras del.
Vi har Telia med Favorit-nummer. Då får man 30% (tror jag det är) i rabatt på tre olika nummer som man ringer ofta. Jag har ett gratis-Internet-abonnemang hos home.se där man bara betalar vanligt telefontaxa. Givetvis är numret till Internet-servern ett av Favorit-numren som vi får rabatt på. (Men OJ vad jag skulle vilja ha bredband / motsv istället för modemuppkoppling... )
telia alltid total och du är ungdom.(under 26år)
säg de när du ringer telia.
billigast. 55öre per samtal till hela sverige och telia mobiler!!!
och så får man billigare internet om man har telia i de med..
superbra!!
tack för era åsikter och synpunkter.
Vi har bredbands bolaget och har aldrig upplevt några problem, men tror dem är bäst i stor städer med om nejd. Vet en kompis som haft problem med dem o hon bor lite avsides. Vi betalar ca 400 kr/månad (telefoni och bredband) hade telia förut och sänkt våra kostnader med ca 500/kvartal. Mitt råd/tips kolla vad ni har förbehov: ringer ni mest, internet osv. Kolla vilket bolag som passar erat behov bäst...
Mvh B