• Niccipicci

Sängmobil eller inte....

Har sett en sån fin sängmobil som jag vill ha ovanför spjälsängen. Men nu säger min syster att man ska inte ha sådana. Att barnet inte ska ha så mycket stimulans i sängen utan där ska det sova. Vad har ni för erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Sängmobil eller inte....
  • My Lovely Little Lumps

min 1 a son hade ingen det gick bra min 2a son måste ha för ibland blir han hysterisk plus att när han sovit å är han inte arg utan han kikar på den o leker med den.
    han sover hur bra som helst med, hela nätter plus att han har massor med andra roliga saker i sängen

• ebben

jag har inte haft det i nattsängen! bara för att JAG tänker så att på natten ska det vara mörkt o tyst o stilla......
    På dagen i vardagsrummet har vi en säng med-där har jag mobil! så på dagen då han sover kan den få snurra runt-på så sätt hoppas jag att de vet skillnad på natt o dag bättre........

• Mamma Lotta

Jag tror du kan vänta med att sätta upp en sängmobil därmed inte sagt att du inte ska köpa den men du bör kanske vänta tills babyn är ca 3 mån innan du sätter upp den och plocka bort den när barnet ska sova, jag hade en säng mobil men jag tyckte faktiskt att den mest var i vägen men det är en smak sak. Sen ska man komma ihåg att alla barn inte gillar mobiler en del blir bara besvärade av dem...

• My Lovely Little Lumps

men på natten rör den sig ju inte iaf

• ebben

nä,men det är ju nåt att titta på........

• My Lovely Little Lumps

det är iof bra för nästan alla barn är vakna en stund på natten och min son är 6 månader har haft den sen han var 2 månader och sen han fick den sov han bättre, vaknar han på natten somnar han om snabbt trots att den hänger precis ovanför hans annsikte

• chevy

Till min Ellen så är det ett måste med sängmobilen! Hon kan vara jätte svår att få att sova, men somnar oftast väldigt bra när hon får ligga o titta o lyssna på sin mobil :)

• Niccipicci

Jag tänker att det ska få den lille att slumra in att ligga och lyssna och titta. Men det kanske bara är så att dom blir mer vaken istället...

• ebben

det är så klart olika på barn!

• Mamma till Rasmus

Jag tycker att du skall göra precis som du vill, vill du ha en mobil så köp den och sätt upp den, tror itne att det finns något rätt eller fel. utan man måste nog gå på sin egen kännsla.

Vi har haft mobil i sängen och kommer att ha det nu med till nästa. Märker jag att det stör mer än stimuulerar så får väll jag ta bort den inte mer med det.

• ökenblomman

Jag väntar mitt första barn och har ingen erfarenhet av frågan, har dock försökt läsa på i förväg. De flesta experter verkar rekommendera att man ska ha så rent som möjligt i sängen på natten för att barnet inte ska bli stimulerat. Man kan möjligen ha en nalle eller snuttefilt som bebisen kan snutta med, ingenting annat. Samtidigt tror jag att varje barn är unikt så det finns säkert barn som sussar gott med både mobiler och berg av gosedjur.

Svar på tråden Sängmobil eller inte....