• ModerBlå

Vad säger ni när ni svarar i telefon?

När jag stod i duschen idag så kom jag att tänka på nått knasigt Jaa jag kommer alltid att tänka på knasiga saker i duschen
    När man svarar i telefonen. Jag själv säger Ja....det är Anna.. vilket egentligen låter ganska konstigt Mina döttrar säger Hej det är och så deras namn. Låter ju mycket trevligare
    Jag har vänner som bara säger hallå! Och vänner som svarar endast med efternamn eller endast med telefonnummer.

Hur svarar ni?
    Och hur är det trevligaste sättet att svara på?

• Svar på tråden Vad säger ni när ni svarar i telefon?
  • aktuelle

Hej det är maja eller bara Maja :P

• The Dreamer

Säger oftast bara hej...men det beror på lite, har nummerpres...så är det okänt nummer blir det...ja, det är Marie...och är det nån jag känner blir det mest ett hej, hej eller hallå...

• Andrundrun

Är det något nummer jag inte känner igen så svara jag: Hej, det är Andrea.
    Är det sambons bästa kompis så frågar jag oftast vad faan han vill.
    Är det någon jag känner så blir det oftast Hallå.
    Ringer det på mobilen så svarar jag det namn det står. Alltså: Emmas mob tex.

• Tjej 83

haha
    ja svarar de som kommer ur mej..
    spelar ingen roll vem som ringer.
    kan bli hallå. hej de är.mitt namn. elelr bara .mitt namn.
    vi har bara 2½ signal innan telesvararen går igång så man bli lite stressad när de ringer så ofta blir de mest -Jaa?
    men trevligast är nog att säga -Hej de är sitt namn.

• aktuelle

det har hänt att jag svarat "vad vill du" eller "vad äre" eller "hallå" när jag vet att det är någon nära som inte tar illa upp..

• iiijda

Om det är nåt nummer ja inte känner igen så svarar jag "aa det är Ida" sen efter dom presemterat sej så säger ja hej, om det är nån ja känner så är det olika typ "amen hallåå" lr ett långt "heeeeeeeeeeeej" ja man måste ju variera lite. Om JAG ringer nån kompis så säger jag bara "hej va gör du"

• Tjej 83

om de är nån mankänenr så kan man nog svara vad som hellst hehe..

• svirvel

Jag svara i princip alltid: "´mitt namn´ i telefon", om det är nån bekant så svara jag ofta med mitt smeknamn.
    Vi har ingen fast telefon, utan gubben o jag har varsin mobil.

• MINI25

Med mitt efternamn.

Om jag vet vem det är som ringer p ga att jag ser det på displayen på telefonen så svarar jag annorlunda beroende på vem det är som ringer- säger oftast hej och sen personens namn.

Irriterande att ringa hem till nån man inte känner och så svarar personen ifråga "hallå?" och så måste man själv fråga om man kommit rätt...
    Suck.

• ModerBlå

Jo jag håller med er att man kan svara vad som helst om det är någon man känner Och jag säger oxå hej när personen presenterat sig. Men lyssna för dig själv när man säger jaaaa det Anna....det låter som att jaaaa du stör mig? eller vad tycker ni?

• Que Sera Sera

Jag svarar 'Hallå?' (ibland 'Ja, hallå?' tror jag) och min man svarar '¿Si?'

• Que Sera Sera

(ibland blir det dock mer som ett konstanterande (stavning?) an en fraga, bade for mej o min man)

• AnniaB

Med mitt namn bara. Förutom på jobbet då jag har en hel hälsningsfras att hålla i huvudet. Försöker lära femåringen att svara i telefon och att inte säga till någon okänd att "pappa är och kissar, så han kan inte prata"

• truckergirl

Bruakr bara svara med mitt förnamn men är det nån jag känner så brukar jag dra till med upplands "glädje"hus tryck 1 för blondin tryck 2 för brunett eller tryck 3 för rödhårig. eller välkommen till ruffel och bågs advokatbyrå eller något annat sjukt.
    Brukar komma på de mest sjuka när jag ska svara likaså om man ringer till nån vän och dennes sambo svarar så brukar jag presentera mig med ett för och efternamn och säga att jag ringer från Norrlandspolisen och söker tex Olof Svensson. Kompisen brukar låta nervös när han/hon kommer till telefonen.

Svar på tråden Vad säger ni när ni svarar i telefon?