vit prinsesstårta??
ja vill så gärna ha en vit prinsess tårta på min sons dop.. undrar nu om de finns de å om de e väldigt dyra??
ngn som vet var man kanbeställa de i göteborgs området??
ja vill så gärna ha en vit prinsess tårta på min sons dop.. undrar nu om de finns de å om de e väldigt dyra??
ngn som vet var man kanbeställa de i göteborgs området??
Det borde inte kosta nåt extra eftersom det bara handlar om att ha i en annan färg än grön i marsipanen ovanpå.
ok.. ja.. men tror du de går å beställa de?? de e väl inte ofta de finns vit tårtor va?
Vi har haft LJUST gula/beiga-inte riktigt vita,men nästan.Det bara vart så,jag beställde bara princesstårta-inte nåt mer specifikt.Då såg de ut så.
Det är bara säja till,ska inte kosta extra!
De flesta större bagerier brukar kunna fixa vilken färg man vill ha. Prova med ställen som gör bröllopstårtor. Bara man beställer i lite god tid ska det absolut inte ställa till med något problem.
ok. va bra..
ska nog kolla runt lite då å beställa imån.. dopet e ju den 28 maj..
men dee en söndag.. tror ni man kan beställa så man kan hämta dom samma dag?
Kritvit marsipan finns inte, den är ljusgul. Men däremot finns det sugerpaste som är kritvit och som ofta används på doptårtor. Smakar lite mindre men är god den med! Vi hade en sådan tårta på dopet med grädde smaksatt med fläder och färska hallon inuti, supergod var den!!
Såg vita prinsesstårtor på maxi i Umeå ...finns dom där så borde dom gå att köpa på vanliga konditorier åsså...
Lucka till!
Ett litet tips istället för marsipanros; en rolig liten leksaksbil eller annan babyleksak..finns ju massor med roliga grejer på leksaksaffären..
Jessikapersika: Vi hade också dop på en söndag. Dock bakades tårtan på lördagen men vi kunde hämta den på söndagen för de rekommenderade inte oss att ha tårtan i kylskåp eller matkällare för den var känslig sa de.
vissa har säkert öppet även söndagar i större städer.Jag bor i en byhåla så här finns det inga söndagsöppna fik! ring o hör.annars ÄR de färska även dagen efter.
Ni kan hämta lördagen menar jag.
dalkulla
vad va de för tårta ni hade sa du? va hette den? va de ingen prisess tårta?
vill ju helst ha en vit tårta å inte en ljusgul.. fast e den välsdigt ljus kanske de inte gör ngt..
å ne.. vi ska inte ha ngn ros.. vi ska ha en blå stork på ena tårtan å en bil på andra å en nalle bjrön på den tredje.. ska ha 3 st 20 bitars tårta...
eller så blöir de tre tårtor me 3 storkar på.. eller 3 bilar.. har inte bestämt mig än
www.tarthuset.nu/ har jättefina tårtor. Där kan du få nästan vad som helst
Detsamma med Tårterian på s. allégatan.
vet inte hur de ligger i pris dock.
Vi har beställt Willes doptårta på ICA Maxi, vi fick själva välja vilken färg marsipanen skulle vara i. Tror att Maxi kan vara lite billigare än vanliga bagerier, men de är ack så goda (icas alltså)
. Vi har beställt en 30 bitars med foto i a4 storlek & text den går loss på 700:-..tycker inte det är så farligt me tanke på hur många bitar det är.
Hoppas du hittar någon tårta som passar dig.
Trevlig Valborg
Hej, det finns en tråd här på forumet om tårtor som är jättebra! där kan du få tips på material mm!
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m7196980.html
Vi hade en vit prinsesstårta på Emilias dop!Finns bild i galleriet om du vill kika.
Det är inga problem att beställa en sån tårta på bagerier/konditorier.
jessikapersika: Det var en prinsesstårta, eller vad är det som räknas som det egentligen? Den var vit med ett par blå rosor och en blå banderoll där förnamnen stod.
Ofta vet man kanske inte att det är sugerpaste istället för marsipan, det ser lika ut och smakar nästan lika men sugerpaste användes mer till att göra små figurer för det är smidigare material än marsipan. Men eftersom den är kritvit så används den även som lock på tårtor. Smaken i vår doptårta var nog en specialitet på det konditoriet.
Min Sambo jobbar på Bageri och det kostar inget mer än en grön eller rosa, vi skall ha vita tårtor med foto på troligtvis.
har hittat nu på ica focus.. ska få 3 st 20 bitars för 1000... å då skriver de Filip på å så dopdatumet...
Vi hade kritvit prinsesstårta. Den finns nog i mitt galleri. Jag frågade om det var sugarpaste men det var marsipan...och den var kritvit. Vi hade även det på vår bröllopstårta. Båda var kanonfina!!