Inlägg från: Sandris82 |Visa alla inlägg
  • Sandris82

Hur skulle du beskriva pinvärkar vs värkar??

Jga skulle tro att de menar att pinvärkar att de värkar man har i latentfasen (när livmodertappen utplåas och man öpnnas till ca 3 cm). Dessa värkar kan man ju ha långt innan barnet föds om man har otur. Förlossningsvärkar är väl det som kommer sedan, alltså den mer aktiva fasen ...

När jag födde min dotter i okt, så öppnade jag mig väldigt fort! Så jag kände liksom ingen skillnad mellan värkarna, mer än att det gjorde mer och mer ont så klart, men det var samma "typ" av värk... Om du har mycket ont tycker jag du ska ringa till förlossningen igen! Igen ska behöva vara hemma om man har ont och vill komma in!!! (jag var öppen 3 cm efter en timme hemma, utan att jag tyckte att jag hade jätteont, men sen gick det undan, då var jag glad att jag var på förlossningen!)

Lycka till!

• Sandris82

Jo, men de gör väl värkan, men långsamt! Det man har innan är väl förvärkar... eller så använder man orden olika på olika ställen!

• Sandris82

om pinvärkar är samma sak som onda sammandragningar /förvärkar ´hade jag massor från v.28 fram tills att dottern föddes... men inte regelbundna varje dag så klart...

Svar på tråden Hur skulle du beskriva pinvärkar vs värkar??