• Tvillingmam

Napp &/eller snutte?

Emanuel använder bara snutte & Valentin använder både napp & snutte! Hur har era tvillingar gjort?

• Svar på tråden Napp &/eller snutte?
  • EMMA1980

Båda har bestämt sig för att använda tummen. Inget annat. Försökte med napp i 5 mån innan jag gav upp

• neanora

Mina trollungar har båda snuttetrasa (goigoi)

• Twins 2

En har tutte och en kanin med mjuka långa öron som hon gosar med under näsan, den andra har en snutte filt och tumme. Tycker det är super Ida tar inte gärna tutte om hon inte har kanin,Alva tar inte tumme om hon inte har snutten. På så sätt kan man ju kontrollera tutt o tumm sugandet.

• Indratvillingmamma

Mina barn måste vara konstiga för de vägrar suga på napp och tumme, och inte har de någon snuttefilt heller. De har varsin mjukiskanin i sängen som de gosar med ibland men jag tror att de skulle klara sig lika bra utan den också. Rätt skönt att de inte suger på napp och tumme, för då slipper vi bekymmer med att sluta med det. Fast i vissa lägen hade det varit praktiskt med napp (ljuddämpare)

• Levani

Ena tjejen har ett gosedjur som jag bara INTE FÅR tappa bort, då blir det panik! Hon suger på tummen när hon sover.
    Andra tjejen har napp och trasa. Hon använder gamla lakan och örngott från när jag själv var bebis, ganska praktiskt. Jag har fler och kan tvätta dem hur jag vill, hon godkänner utan problem en annan nytvättad!
    Vet inte om det är bra med något. Napp, tumme, gosedjur, trasa. Allt är ett problem i sig att sluta med så småningom!

• lian72

Agnes har napp och snuttefilt, Sofia har tumme.
    Sög själv på tumme och ville inte att mina barn skulle göra de men va gör man hon älskar sin tumme.

• Marre

Saga och Julia har nappen och snuttefilten när dom sover.

Jag gjorde så när dom föddes att dom fick 4st likadana små tunna fleece-snuttefiltar. Saga ljusrosa och julia ljusblå. Tänkte att det var bra att ha flera att byta med när dom behövde tvättas.

MEN... Saga brydde sig inte ett dugg om dom fina rosa filtarna hon fick, utan valde istället en bomullsfilt från ullared till snutte. Såna hade dom oxå varsin. Så då fick hon båda dom för att ha något att byta med och nu är dom båda två sååå nöjda och glada i sina filtar

Jag brukar ibland ge dom fel filt för att se hur dom gör och då byter dom så snabbt så det blir rätt igen!

• piffochpuff

I mitt förra liv (läs: då jag fått mitt fösta barn !)då jag hade en massa principer, gillade jag inte napp, tyckte det var onödigt. Vår äldste sög inte på något, tvåan (som är snart 7 år) suger fortfarande på tumme (hmm...) och flickorna - de sög sin första månad på ALLT, så en kväll när vi satt med varsin tjej i soffan, sugandes på våra fingrar (eller mina bröst) frågade min man om det inte skulle vara enklare med napp... Åk o köp!! sa jag - och vi fick väldigt lugna kvällar ... nu när de är två år har de nappar överallt, de slåss om napparna, den med mest nappar är rikast, o ska sova med helst tre nappar: en i munnen o en i varje hand ... men vi ska snart ta tag i det o avvänja dem... efter semestern kanske... är ju så praktiskt med nappen i bilen... Ja, så var det med mina principer !

• olin

mina har inte velat ha något annat än mig,, och nu äntligen vid 6 mån tar dom tutte och jag är så glad, äntligen kvällarna fria,, anars har jag varit tutte åt dom..
    avänning får komma sen,,

Piffopuff,, vad jag kände ignmig i ditt inlägg,, skrattade gott.. principer är nog bra i små potioner,, HAHA

Svar på tråden Napp &/eller snutte?