• Wavva

Hjälp:stickande känsla innanför huden på magen

Är i v.38+1 och kände igår kväll när jag la mig på sidan att det stack till typ innanför huden på magen på en punkt på höger sida om naveln. Sen när jag vände mig till vänster så stack det till på den sida oxå på ungefär samma ställe. Blev skitorolig att det kunde vara moderkakan som håller på att lossna. Bebisen har rört på sig som vanligt men de stickande känslorna kommer titt som tätt. Min BM som jag var hos nyss sa att det kunde vara nervtrådarna som gör att det känns så. Allt annat verkade se bra ut (SF-fast det fick hon mäta om, Hjärtljud etc.).

Någon som kännt samma sak? Orolig.

• Svar på tråden Hjälp:stickande känsla innanför huden på magen
  • krakel

Ja det har jag med haft gör fruktansvärt ont krampar lixom ibland...

du behöver inte va rädd att det är moderkakan gör inte ont på det sättet... lovar du jag vet...Har du den i framvägg??

• Wavva

Japp, det är väl därför jag är extra orolig. skönt att höra att du känt liknande också.

Såg att du hade haft lite stickningar längre ned också, det har däremot inte jag men tyngdkänsla nedåt och ilningar har jag haft-rätt vad det är kan det kännas som att bebisen buffar med huvudet som ligger där nere enl. BM så gör den det också.

• Jen80

Jag hade så det sved i och på magen. På en punkt precis över magen nedanför bröstet. Hade jätteont och särskilt efter maten. Kändes som ett stort sår i magen. Fick man en spark där ibland så vek man sig av smärta. Usch, inte roligt alls. Men det var mer som en svidande känsla. Vet inte om det är så du känner...

• Wavva

Någon mer? Jag känner mer på sidan om naveln inte så högt upp och inte efter maten.

• De små

Jag har som Jen 80 beskriver det och det gör så ont. Fick tips att prova att smörja med kylbalsam, men jag har alltid glömt bort att köpa kylbalsam när jag varit på apoteket, men igår kom pojkvännen min ihåg det så jag ska testa det nästa gång jag får ont och se om det hjälper.

Endast 42 dagar kvar till BF
  • Grandisen

Hej!

Jag har har haft ont 10-15 cm ovanför naveln,är lite bortdomnad i huden, som en ring runt naveln sedan i måndags. Riktiga hugg emellanåt. Kunde varken sitta/stå eller ligga utan att det gjorde ont. Var till bm efter 3 dgrs besvär och hon trodde att det var magmusklerna som delat sig. Jag har som en "grop" i magen också. Hon skickade mig till läkaren för att utesluta att det var något annat. Läkaren gjorde UL och konstaterade att jag har fått en muskelbristning i magen. I.o.m att magen växer dras musklerna isär. Han trodde inte att känseln runt naveln skulle komma tillbaka innan förlossningen. Finns inget att göra åt det nu mer än att ta det lugnt, inte lyfta i onödan osv. (lätt med en 17 mån knodd som är i värstingtagen :o)
    Har också fått ondare ibland efter jag ätit. Hoppas det kan hjälpa Er lite iaf....

Kram Jess

• smurfpinglan

jag får stickande känsla runt naveln ofta tror det beror på att man är så jädrans utspänd, tappar även känseln där efter stickningarna.

Svar på tråden Hjälp:stickande känsla innanför huden på magen