Inlägg från: Callisto79 |Visa alla inlägg
  • Callisto79

pitebor.... 2!!!

Nu har sambon varit och tittar på huset i Lillpite som vi kanske(läs:förhoppningsvis) ska köpa. Han tyckte det såg bra ut. Inget fel på badrum å ekonomidel som vi oroat oss för. Tyvärr var övervåningen inte riktigt som vi tänkt oss, så om(när) vi ska bygga där får vi tänka om lite Imorrn när han kommer hem så ska vi diskutera lite saken lite närmare och sen får vi se Det han oroade sig mest för är om jag skulle trivas där då det är liite mindre samhälle än här där jag är uppvuxen. Men jag tror inte det är nåt problem, det är ju inte som att det är så långt in till Pite, om jag börjar känna mig isolerad

Håll tummarna!!

• Callisto79

Åhh.. Vad segt det är att vänta på att få veta om vi ska köpa huset i Lillpite eller inte.. Gubben har hela tiden nåt nytt han ska räkna på Vill ju bara att allt ska bli klart! *frustrerad*

• Callisto79

astri: 1 juli är planen (om sambon bara tar sig i kragen och slutar fega snart )

• Callisto79

Hej!
    Nu har vi bokat besiktning av huset på fredag och flygbiljetter Så ser allt bra ut så blir vi pitebor till sommaren Så spännande!!

• Callisto79

Slarva: Var hittar man "Vischan"? Gubben kanske vet iof..

• Callisto79

Slarva: Perfekt då ska jag se till att vi går dit innan vi sticker till huset Lär bli lagom lunchtid

• Callisto79

Nån som har en aning om vad man ska tänka på? Besiktningsmannen kollar ju inte allt. Fast jag är inte så orolig, huset är ju inte så gammalt.. Och som sambon sa, så mycket som det redan har kostat med resor dit mm, så får vi allt lov att köpa det

• Callisto79

MissTeddy:. Vi flyger med flynordic. De är billigast(kollade även skyways till skellefteå men det var dyrare, iaf med kort varsel) Våra biljetter går på typ 3200 sthlm-luleå tor. (2 vuxna & 1 1åring)Men det går att få lite billigare om man låter bli att flyga i anslutning till helgen...

• Callisto79

astri: Huset är från -79(som jag )Fuktmätning har vi inte gjort, vet inte om besiktningsmannen gör det, få kolla upp det.

• Callisto79

astri: ja då kan jag tänka mig att det finns en hel del att göra.. Men gamla hus är härliga!

Svar på tråden pitebor.... 2!!!