Inlägg från: Callisto79 |Visa alla inlägg
  • Callisto79

pitebor.... 2!!!

Jessilundgren:
    Huset ligger på Lars Linusv. (hette det så?!) Huset står på en gjuten platta(fråga mig inte vad det heter ) så vi behöver iaf inte krypa runt under huset.
    Såg att vi har Bf inte allt får långt ifrån varandra. Skoj med "grannar" som oxå är hemma på dagarna (OM vi nu köper huset )

• Callisto79

Vi ska köpa huset i Lillpite!! Sambon pratade med mannen i huset igår, och de verkade glada att vi skulle köpa det. (en familj med 4barn är väl välkommet till byn antar jag ) Så nu är det bara de praktiska detaljerna som ska lösas. Vi hoppas ju på att man ska kunna fixa "pappersskrivandet" på distans, så vi inte behöver åka upp igen. Det börjar bli dyrt med alla resor, men iof är det ju värt det i slutändan.

*svävar på små moln*

• Callisto79

Carre: Planen är att vi flyttar upp 1/7. *längtar* enda nackdelen är att jag kommer vara höggravid och kanske inte kan fixa så mycket som jag vill, men det får väl ta sin lilla tid

• Callisto79

missteddy: nu ska jag komma och vara odräglig(iaf i vissas ögon ) Skaffa en bärsjal De är kanon när barnen har gnälldagar(och annars oxå)

• Callisto79

missteddy: det beror nog lite på vad det är för ryggproblem, men för många funkar det bättre än att bära med armarna iaf. Man få liksom bättre hållning Har en kompis som är opererad i höften och hon kan bära i sjal utan problem

• Callisto79

A N: Komma här och göra Babybjörn-reklam när jag försöker sälja in bärsjalar. Vad är det för stil?

Slarva: Behöver du hjälp med sjalen sen(efter 1/7) så är det bara att hojta till. Bar Max på heltid tills han var typ 7månader. (fick förresten idag hem min nya sjal.. Jättefin babyrosa, nu fattas bara en liten bebe att stoppa i den *längtar*)

• Callisto79

Slarva: Sa du snickare?? Vi ska inreda hela övervåningen så snickare kommer nog behövas. Vart bor han?

• Callisto79

Missteddy: då ska du prova en ergo, patapum eller sutemi. De har alla höftbälte. Vi har en ergo, den är kanon! Fast de selarna är nog från 5mån tror jag..

• Callisto79

jessilundgren: attans att vi inte hunnit flytta upp än då, annars hade vi gärna kommit å hjälpt till.. Har du nåt mer som ska målas om nån månad så hojta till

• Callisto79

Nu har vi skrivit på kontraktet på huset och betalat handpenningen Det börjar kännas att det är på riktigt nu Om en månad går flyttlasset, så då gäller det att ha allt klart. Har iaf ringt till rektorn på nya skolan idag, anmält adressändring och fixat med papprena ang lägenhetsöverlåtelsen.. Bara packningen jag måste ta tag i, och sen hitta en flyttfirma som inte kostar multum. Visst det är långt, så det kostar en del det förstår jag, men 30 000kr känns som en överdrift. För det priset kan vi ju köra fram å tillbaka 10ggr typ. (tänker vi ju såklart inte göra, men ändå..)

*snart Pitebor*

• Callisto79

astri:
    Barnen tar det med ro, de skulle ändå byta skola efter sommaren båda två. 6åringen ska ju börja "skolan", och 10åringen skulla byta från sin skola 1-3 till en som har åk 4-9. Känns jätteskönt att hon slipper börja där. Tycker inte 10åringar ska vara i samma skola som 15åringar Men nu slipper vi det Sen ser de båda barnen fram emot att slippa dela rum, som de gör nu, och jag hoppas på att det ska minska en hel del av bråken här hemma..

Ser fram emot att hänga med på era träffar framöver

• Callisto79

La in 2 bilder på huset i mitt galleri om nån är intresserad

• Callisto79

astri: rätt så ung ja 17 närmare bestämt

• Callisto79

astri: men du var väl inte så gammal du heller när du fick första barnet om jag minns rätt?

• Callisto79

Tinzu: ..och jag var naiv nog att tro min kille när han sa "du blir inte med barn om vi kör avbrutet" (kan ju tillägga att jag blev av med oskulden typ 4månader innan bara :-O )

Sådär, nu vet ni min livsistoria

• Callisto79

Hej tjejer! Nu är det bara 10dagar kvar tills vi flyttar upp.. Helt otroligt vad fort tiden har gått! Här hemma ser det ut som ett bombnedslag, prylar överallt, och hur mycket jag än packar så verkar det aldrig minska. Kan iof bero på att när jag packat en sak så packar Max upp två (Det blir ju inte direkt lättare av att sambon jobbar borta mån-tors varje vecka.)*suck* Får köra en dygnet-runt-packning i helgen tror jag. Sen hoppas jag att flyttfirman hör av sig imorrn så vi får veta exakt när de kommer, innan det kan jag inte boka städfirma Har ingen lust att behöva städa själv...

Ni får iaf ha en trevlig midsommar allihop!! Jag ska försöka koppla bort all flyttstress iaf för en kväll..

Svar på tråden pitebor.... 2!!!