• astri

pitebor.... 2!!!

Här är tråden där vi från Piteå och byarna runt omkring samlas för att diskutera väder och vind!

Vi som hänger i den här tråden är:
    Pippiprollan - Sabina
    Carre - Carmen
    A N - Anna
    Fam Eklund - Mona
    missteddy - Jeanette
    astri - Linda

VÄLKOMMEN ATT ANSLUTA DIG TILL VÅRT GLADA GÄNG DU MED!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-28 21:22:42:
    Slarva - Sandra
    Isa590 - Linda
    Ancha - Ancha
    Ica80 - Erica

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:11:17:
    Nu får vi välkomna ytterligare en medlem till vårt glada gäng i form av:
    DRAKON - Frida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:37:59:
    Vi har fått tillskott av ytterligare en glad trio:

dio - Jenny
    Colubrid - Anna
    Chicachula - Maria

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-21 21:32:01:
    Ännu mer har anslutit sig:
    Tinzu - Tina
    jessilundgren - Jessica
  • Svar på tråden pitebor.... 2!!!
  • Carre

Här e jag!! Tårtan blev goooooooood.. men jag är så dålig på att dekorera, så jag blev inte så nöjd, samtidigt tyckte jag att MMF var lätt att kavla ut men smårt som f-n för modellering, så det blev bara nåt enkel.. ska lägga upp bild sen när jag hittar min "ork".. vet inte var den tog vägen

• astri

Jag tyckte MMF var svårt att kavla, kan ju oxå bero på att jag inte har en kavel, utan använde en tonfiskburk i en plastpåse
    Ska prova att göra SP i natt, den enkla varianten.

How do you know that the inc in the invisible inc-pen has run out?
  • Carre

tonfiskburk i en plastpåse??.. det har jag svårt att föreställa mig hur det kan se ut

Jag har en sånt kavel från tupperware som man fyller i med vatten för att få tyngd på den.. det gick bra! och sen kavlade ut på en sånt bakplåtspapper eller vad den nu heter så då blev det lättare att flytta MMF på tårtan och sen tar man bara bort pappret

• astri

Jao, det såg väl ganska udda ut. När jag bakade bullar sist var jag tvungen att använda en avdiskad coca-cola flaska för att någon hade snott min kavel [läs Erik]. Har köpt en ny nu.
    Ska även investera i en från Tupperware, eller, jag ska gnälla på Erik att han ska investera i en från Tupperware och så ska jag stäla den nästa gång jag är dit och hämtar resten av mina saker

Hur dekorerade du tårtan?

• Slarva

Go kväll brudar!
    Skulle vilja se lite bilder på era tårtor, blir lite läskad när jag sitter här och läser om dem.
    Vi har köpt en ny kamera i går så hela den här helgen har gått till att knäppa bilder och försöka förstå sig på alla funktioner...
    Vad har ni pysslat med?

Grattis Carre föresten! :) Hoppas att din födelsedag varit bra!

• astri

Slarva:
    Aa, det kommer komma tårtor i galleriet senare. Jag har just knäppt upp en full filmrulle, så imorgon ska jag lämna in den för framkallning

Jag har varit hemskt inaktiv idag, gjort absolut inget.

Är det en digitalkamera eller en vanlig en?

• Carre

Jag gjorde en blomma och nåt annat som skulle enligt mig vara en fjärril ehheh.. sen skrev jag mitt namn på den också.. ego tårta blev det

Sandra: Jag ska nog ladda upp bilden snart.. men jag orkar inte just nuuuuuuu
    Kul med en ny kamera, jag vill också ha ny!

• Slarva

Det är en digital... har tänkt köpa en länge. Brukade dela en med mamma förr men den har sett sina bästa dagarn nu och iom att det snart börjar bli dags för bebis så slog jag på stort igår och handlade en som går att filma lite med också... :)

• astri

Carre:
    Ego tårtor är bra!
    Vi kvinnor måste lära oss att vara mer egoistiska.

Inte fasen ger männen [de jag träffat i alla fall] upp sitt liv ens hälften så mycket som kvinnan gör när de får barn, och sen sitter de och gnäller för att de inte har någon fritid.

Jag frågade Erik om han tyckte att han gjorde mer än vad han behövde, och så svarar aset ja.
    Vad fan!! Jaha du, sa jag, om inte du skulle göra den där extra grejen enligt dig, vem tror du då ska göra den? Jamenar, jag är hemma med barnen, jag tar dem till läkare och allt annat, ska något organiseras då är det ju jag som gör det, mm, mm...
    Nääää, fram för mer ego till kvinnan!!

Svar på tråden pitebor.... 2!!!