pitebor.... 2!!!
Mona: vi träffas säkert flera ggr.
Ska vi vänta och se om andra vill/kan också träffas Linda? Då får vi bestäma var vi ska träffas
Mona: vi träffas säkert flera ggr.
Ska vi vänta och se om andra vill/kan också träffas Linda? Då får vi bestäma var vi ska träffas
Med det här vädret finns det inte så mycket att göra
Martin ska nu gå och hämta Sebastian från dagis och sen ska vi se vad vi hittar på mot kvällen
vad kul Ancha, då tar jag med mig Lost-boxen
Håller på att göra affärer med en tjej från Sundsvall som är intresserad av att köpa babyskyddet.. men hon vill att jag ska lämna det till hennes mamma som åker från kalix till sundsvall imorgon, och hon ska vara på busstationen ca 11.30 imorgon.. får se om jag inte missar henne.. skulle inte förvåna mig!
Vad synd Sabina, vi måste träffas flera gånger ändå
Vilken motivation för att skaffa körkort!! Klas är en vis man .. jag har ingen motivation, och nu känns det som att jag kommer aldrig att klara provet även om jag har kört bil i nästan 15 år
Ancha, jag måste nog göra det eheheh
Nä, nu ska jag fixa lite mat åt min man som börja jobba kl. 16
Höres lite senare!!
SP = Sugar paste, massor med florsocker alltså
Uhm.. är du allergisk mot ägg och sånt? kan du göra typ tårtbotten?? Du kan använda vilken fyllning som helst, det kan vara bara frukt eller om du inte allergisk mot grädde.. chokladmousse..mm
Imorgon kan vi träffas utanför småstaden kanske? det gick bra sist
MMF: Det är en paste som SP men man använder Marshmallows i, de säger att det är godare och lättare att modellera med
Då kan du göra vilken tårta som helst, det finns många som inte innehåller det du är allergisk mot.
Gå hit www.familjeliv.se/Forum-5-72/m9173993.html på TS finns de massa blogg med recept och tips
Marsmallowsfondant (MMF)
av Julan @ 22:19 200g marsmallow
2msk Vatten
2msk cocosfett
500g florsocker
smörj en skål med cocosfett, lägg i marsmallows, och vatten. Micra i ca 1,5-2 min eller tills de smält.
smörj en bakbunke med cocosfett. Sikta i florsocker, gör en grop i mitten där du häller i de smälta marsmallowsen. Arbeta ihop till en deg. Plasta in den väl och låt vila i minst 1 timme i rumstemperatur.
Håller upp till 3 veckor och går bra att smaksätta.
Det finns det här kolla
Modelleringschocklad (candy clay)
170g vit/ljuschocklad
20 ml vit baksirap
eller
170g mörk chocklad
50ml vit baksirap
Smält chockladen i vattenbad. Rör ner sirapen. Rör tills chockladen "lossnar" från kanten och den tjocknat. Lägg den på plastfolie. Paketera väl. Låt ligga kallt i 24 timmar. dela den i delar och knåda den mjuk och smidig tills den glänser.
Använd potatismjöl eller maizena vid utbak.
Varför säger du att SP har spår av nötter??