Inlägg från: Slarva |Visa alla inlägg
  • Slarva

pitebor.... 2!!!

Go afton!
    Så har ännu en varm dag passerat. På vädret nu säger de att det ska regna imorrn...

Astri: BB-vård i hemmet får man nog bara med första barnet och om man gått hem i förtid tror jag. Vi var ju bara på BB i mindre än 2 dygn.
    Iaf så tog tanten som kom, det där PKU-provet och hjälpte mig med lite råd om amningen å så. Så det kändes skönt att man kunde fråga en massa... Åsså slipper jag kontakta tanten på BVC i Öjebyn förnst nästa vecka. :)

Vi har också jättesvalt i vår lägenhet, rena drömmen då det är så här varmt ute!

Annars så har vi det jättebra här idag, Matti är på fotbollsträning så jag och Frida får roa oss själva! :)

• Slarva

Jå, det går bra det mesta. Fortfarande lite öm och svullen av stygnen så jag har lite svårt att sitta, ställa mig upp och gå. Och sen har brösten växt så jäkla mkt de senaste dagarna att jag inte kan ha en enda BH längre! Lite jobbigt men det är ju bara småsaker jag gnäller om! :)

• Slarva

Ja, men det är som du säger värsta omställningen! Jag har haft A-kupa tidigare och nu är det säkert uppe på C. Man räknar ju inte direkt med det när man härjar på och ont gör det när man stöter in i nått. Sen sprutar det ju mjölk åt alla håll hela tiden och då man inte har nån BH att ta på sig så blir det till att klämma dit en massa papper.
    Kan lova en sak, det ser inte snyggt ut där jag sitter!
    Tänk om nån skulle se mig! :)

• Slarva

Det är så svårt att sätta på amningskupor när man inte har nån BH tycker jag. Och sen fastnar vårtan hela tiden i de jag har... Måste inhandla nya imorrn, och förhoppningsvis så kommer amningsbh'n imorrn som jag lyckades beställa i fredags.

• Slarva

Fam Eklund: Tack så mkt! :) Allt har gått jättesmidigt!

Astri: Nä, dom är verkligen inte billiga och som sagt man vågar ju inte hoppas att brösten har kommit för att stanna, så jag avvaktar nog lite med att inhandla mer än den jag redan beställt.

Nu ska jag passa på att vila en stund när Frida sover. Vi hörs!

• Slarva

Hamnade här igen iallafall. Det är som en drog! :) Och Frida sover såååå sött där hon ligger.

astri: Du stannade väl inte och stirrade in genom fönstret hos mig när du gick till tvättstugan?! ;)

• Slarva

Halloj på er!

Carre: Vilken jättefin bild i tidningen! :)

astri: Finns det inget annat du kan vara beroende av istället för Cola? Nått nyttigare typ? ;)
    Inte roligt att vara hos tandläkaren alls, och det har en förmåga att bli dyrt också!

Idag har vi varit och gjort hörseltest men hon har fortfarande för mkt fosterfett i öronen så det blev inte perfekt, därför måste vi tillbaka i augusti och göra om det. Jobbigt!
    Sen åkte vi till Jysk och köpte en byrå med lådor och skåp så man har nånstans att förvara barnkläderna. Fattar inte varför man alltid har för lite förvaringsutrymmen?! :)

• Slarva

Halloj brudar!
    Vilken eftermiddag, Frida har sovit mellan 13.30-18.30, sen har jag ammat henne från 18.30 till 20.30. Iofs så åt hon väl inte hela tiden men ändå.

Tack för alla erbjudanden om kläder. Säger till om jag behöver nått men just nu så shoppar svärmor och mamma som ena tokar så det behövs inte så mkt. Och i den här värmen kan man ju inte klä henne i mer än en body, hon svettas ändå en massa.

• Slarva

astri: Ja, och om dom får slut på fantasin så kan jag alltid följa med på stan och visa vad Frida tycker om för kläder! =)

Pippiprollan: Jo, jag har passat på att sova medans hon sov tidigare idag. Men nu är Mattias på fotbollsmatch så jag har inte riktigt ro i kroppen att sova när hon sover.

Har lagt upp lite fler bilder i fotogalleriet, här finns en länk: www.fotogalleriet.se/alb100371

• Slarva

astri: Vi har inte bestämt än riktigt vad hon ska heta mer men Helena är ett släktnamn som min mor & mormor gärna ser att det hänger med. Och isf får det nog räcka så och Johansson i efternamn, så jag iallafall kan hoppas på att bli gift! :)

Svar på tråden pitebor.... 2!!!