Inlägg från: pippiprollan |Visa alla inlägg
  • pippiprollan

pitebor.... 2!!!

nä riktigt så är det inte,dom stänger 3 dagis i bergsviken...sen öppnar dom ett nytt med 4 avdelningar dit dom flyttar barnen.
    Dom likalerna finns redan och ägs väl av kommunen,det gör tydligen inte dom som stängs,det är vanliga villor som är gjorda till dagis. jag fattar inte riktigt det där jag heller men ungefär som jag beskrev är det...det blev nog lite tjorvigt beskrivet.

• pippiprollan

Godmorgon allihopa.

Fy vilket trist väder det var idag då!
    Ja,ja man får väl passa på att städa istället då....lite trist men man måste ju ibland.

Snart ska jag lämna Flip på dagis.

Klas jobbar hela dagen idag igen,det e mycket på jobbet såhär innan midsommar.

Mattias tog nått till steg igår...gissa om mamma var stolt för dom små stegen

CARRE: vilken fin bild på Daniella....

Blää, jag måste göra räkningarna åxå och det är ju absolut inte det roligaste man gör. denna månad hade vi hur mycket som helst,18000,men då blir det ju mindre nästa då nästan alla kom denna.

MISSTEDDY: ha en trevlig dag på stan med mammagruppen.

Nä nu ska jag göra mig klar att fara men vi hörs senare .

• pippiprollan

nån som vet om systemet har öppet imorgon...dum fråga eller hur....men jag glömde att fara dit idag.

• pippiprollan

det var som attan,jaja,då blir det till att vara nykter då...skulle ju ha varit kul med nån cider .

Linda: bröllop,vad kul...imorgon eller?

Jessi: förstår att det är jobbigt i denna värme...när e det du e beräknad?

• pippiprollan

GLAD MIDSOMMAR ALLIHOPA

Det verkar ju som om det ska bli bra väder idag.
    Hoppas alla får en trevlig dag vad ni än ska hitta på.

Isa590: Vilken snygg barnvagn ni har beställt

Dio: Vad kul att han kommer på besök,hoppas han blir glad för tårta nu då!

• pippiprollan

Carre: Inte kul med feber...det är inga tänder på gång då?
    Hoppas ni får det trevligt vard ni än hittar på.

Själv så har jag städat,igen...tycker deet är det enda jag gör nuförtiden. Ska ta fram våra kläder vi ska ha,måste stryka lite grann,en stjorta till Filip+ en tröja till Klas.

Klas jobbar till 15 idag,han trodde han skulle vara hemma 16,30...17 ska vi vara hos hans bror så det blir snabba ryck då han kommer hem.

• pippiprollan

är det kvar fika fortfarande linda?
    Går det inte att frysa bullar å sånt?

Vad ska ni göra på havsbadet om jag får fråga?

• pippiprollan

Inte kul alls,förstår hur det är....Filip är ju så att han kan kasta bort en mössa eller en vante om man är på stan.

Det blåser ganska mycket ute ,nästan lite kyligt.

Nä undra om man ska gå å försöka göra sig klar för kvällen medans barnen är snälla.

Ha det så bra nu allihop vad ni än ska göra.

• pippiprollan

Godmorgon alla glada

Hur var gårdagen då?

Min var bara bra,hade faktiskt jätte trevligt.
    Jätte god mat,dricka å sällskap.

Vi spelade kubb å hade frågesport,det var uppskattat.
    Barnen lekte i flera timmar och då klockan var 00,30 då vi skulle fara så ville inte Filip fara ,han ville leka mer.
    Mattias var så snäll,han var vaken hela tiden ,sov bara en lite stund kring 19.

CARRE: Vad tråkigt att inte Dani är pigg än...hoppas febern har gått ner iaf. Så att ni kan fara till parken ikväll,visst skulle ni det?

LINDA: trist att bråka,men ibland måste man få storgräla ordentligt innan det känns bra.

Så vad händer idag då?

Klas är ute å klipper gräset.
    Sälv hade jag tänkt ta mig till parken å loppis men jag vågar nog inte köra bil idag ,måste vänta tills Klas är klar så han kan följa. Ikväll ska vi grilla och titta på FOTBOLL......HEJA SVERIGE!

Sen ska vi nog förbi hos svärmor en sväng...hon far ner till Klas mormor i härjedalen imorgonbitti och blir borta i 1½ vecka.

Nä nu ska jag ta mig en smörgås...vi höres.

Svar på tråden pitebor.... 2!!!