• Aphrodite

Vad betyder valborg för dig?

Jag har inte haft någon speciell relation till valborg innan men nu förknippar jag den med min dotters dop. Hon döptes nämligen på valborgsmässoaftonen för ett år sedan.

• Svar på tråden Vad betyder valborg för dig?
  • Liten

Aphrodite: Valborg är samma högtid som beltain, en fruktbarhetshögtid då man tänder stora eldar och har sex ute på ängar, fält och i skogar för att få en rik skörd.

För mig är det dessutom vårens höjdpunt och startecknet för sommaren.

• Aphrodite

Liten: ja just det, det har jag läst om tack

• annie29

Ja,bor man i Uppsala,så är det en riktig stor festdag!

Om du inte har varit i Uppsala nångång på sista april så kan jag verkligen rekommendera det!

• Jag Ond

vara med familjen o min hund fyller år

• Habaladabala

Kah,
    Jag gissar på glada Uppsala!!

• 3 barnsmamman

Tja, jag fyller ju år 1 :a maj så jag förknippar valborg med det..

• Annabel

Valborg har ingen speciell betydelse för mig personligen så..
    men här eftersom ja bor nära gbg..så kopplar jag den till chalmers coteagen på avenyn..dvs en himlans massa folk och svårt att komma fram i stan + fulla tonåringar överallt
    oj..fy va gammal lät och ja känner mig nu..hihi *ler*

• Manja

Min födelsedag

Jag lever och andas bara för min älskade Alicia
  • Serina

Manja: Grattis i förskott!

Jag förknippar Valborg med vårsånger och brasor, rent skralt sett. Sedan så vet jag ju att det är en gammal hednisk högtid och det tycker jag om. Tycker om att inte alla högtider vi firar är kristna eller har förankrats i kristendomen.

• marina81

valborg för mig är inte nåt positivt..bara en massa smällare o fylla överallt..usch! Låser helst in mig den kvällen!

• BillaBong

Valborg för mig är raketer, eld och en massa alldeles för fulla, nyblivna tonåringar...

• Tigger is a she

Valborg för mig är körsång i Trädgårdsföreningen (Göteborg) och annat studentikost (och att driva med alla stackare som försöker sälja klart sina Cortegeprogram ).

• Flickmamma 75

Valborg = Maj-brasa, fyrverkerier, tivoli, stupfulla tonåringa, körsång och framträdanden, men även en mysig kväll att spendera med familjen.

• Honey1982

Valborg för mej=supa sej stupfull, göra dumma saker, minnesluckor, rejäl bakfylla på första maj.

Har varit samma sak varje år sen högstadiet fram tills i år. Men nu sitter man här med en bebis så det blev ingen utgång minsann . Lika skönt det faktiskt..

• Jennie med ie

Valborg för mig = ofta årets första grillning samt en runda vid bålet på stranden.

Svar på tråden Vad betyder valborg för dig?