• Danyelee

Dop panik!!

Vi ska om döpa var dotter den 10 juni och jag undrar var man köper dopkläningar och vad kostar de? Finns det någon internet sida man kan beställa från kanske?

Sedan undrar jag vad ni har bjudit på efteråt. Någon som har lite tips, börjar få lite panik nu när det närmar sig... Flört *kram*

• Svar på tråden Dop panik!!
  • guldplutt

har ni ingen i familjen? kolla med mormor/farmor etc - de brukar vara ivriga att föra sådant vidare, med varje barns namn broderat på. om inte så finns de i de flesta affärer där man köper barngrejer, babyland (som även har en webbshop), säkert babyproffsen etc.

• Coursell

Vi bjöd på kaffe och tårta bara.

• Misan S

Brukar att finnas att låna i församlingen. Man kan ju också fråga runt bland vänner, jobbarkompisar etc. De flesta familjer brukar ha tillgång till någon dopklänning som lånas runt i släkten. Om du vill sy en egen så kan det ju vara bra att låna en och kolla lite på.
    Jag vet inte vart man köper dem, men det går säkert att söka på internet. Vet att de är väldigt dyra.
    Vi ska ha dop den 7.e maj och det är en förmiddagsgudstjänst så vi lär vara klara i kyrkan vid 11-11.30 så jag bjuder på en matig kycklingsallad, kaffe o tårta efteråt.

• Stinis 10

Linus & Lotta (har även internetbutik) har en jättefin dopklänning för 300 kr, annars är de ofta VÄLDIGT dyra... Vi ska ha dop om ett par veckor o tänkte bjuda på fika och tårtor!

• VulkanMyran

Vi ska ha dop i morgon för våran lilla tös som ska döpas till Alicia. Vi kommer att bjuda på smörgåstårta som jag gjort själv o sedan blir det kakor till kaffet... vi har dopet kl 13 så då passar det med mat strax där på... lycka till

• guldplutt

vi ska förresten också ha vårt namnkalas den 10 juni vi ska förhoppningsvis vara ute (om vädret tillåter) o tänker bjuda på picnic m lite bufféliknande mat i portionspaket; helstekt rostbiff, lax, färskpotatissallad, tomat & mozarellasallad, bröd o ost. o så blir det tårta efteråt.

• MysSarah

Såg att du fick tipset av Stinis 10 om dop klänning från linus & lotta. Vi har själva köpt en sån för 300:-, den är jättefin & våran lilla Wille ska använda den idag för idag är dagen D .

Både rosa & blått band följer med. Jättebra köp tycker jag.

www.linus-lotta.se

Sarah

• mrskensington

Vår dotter döps om en knapp månad, då är hon 10 månader så vi vill inte ha någon traditionell dopklänning utan har köpt en vanlig finklänning från Plastisock. Efteråt bjuder vi på kaffe och tårta.

• Cissi2005

Hej ! Vi har köpt våran från Linus och Lotta, en katalog, den var billig 298 kronor och går att tvätta i maskinen, ute på stan kostar de ca en tusenlapp eller från 500 kronor och uppåt. Man får från Linus och Lotta med blått och rosa band, så det spelar ingen roll om det är en tjej eller kille, lycka till

• Cathy71

Hej, Vi bjöd på kaffe, kaka och tårta i församlingshemmet. Såg att du bor i Stockholm, då har jag ett tips gällande kakor och tårta till dopet. Vi köpte wienerbröd, bullar och tårtan på prisextra till ett TOPPENPRIS. De har leveranser från bageri varje morgon (förutom söndagar)Bullar mm kostar 15 kr för 3st och tårtan kostade 10kr biten för en princesstårta och då får man även välja grön alt rosa marsipan samt text utan extra kostnad. Vi handlade på den som ligger vid Storängskroken, men det finns ju även en vid Norra stationsgatan. Lycka till på dopdagen

• Opehlia

Har köpt den vita dopklänningen på denna sidan www.minimundus.se/valkommen.htm

Den var helt underbar !!!

Kostade bara 465 kr o är klart den finast klänningen jag sett. Superenkel (gillar inte rysch pysch) i linne o bommul. Den är mkt finare i verkligheten än vad den är på bilden. Köp den du kommer inte att bli besviken !

Kram kram

Svar på tråden Dop panik!!